• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مکزیک

  • کد خبر : 13197
  • 24 اکتبر 2022 - 13:20
دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مکزیک
گردشگرآنلاین - جاذبه‌های گردشگری مکزیک همواره جذب سیل عظیمی از مسافران به کشور را به دنبال داشته است، با این حال به تازگی از محبوبیت بیشتری میان مردم سراسر دنیا برخوردار شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، مکزیک یکی از کشورهای دنیا با طلوع خورشید بسیار زیبا، چشم‌اندازهای طبیعی شگفت‌انگیز، سواحل شنی بی‌شمار و میراث فرهنگی غنی به حساب می‌آید که به واسطه همین ویژگی‌ها از محبوبیت بسیاری میان گردشگران برخوردار شده است. در واقع، بسیاری از مردمی که قصد سفر به قاره اروپا را دارند، بازدید از جاذبه‌های مکزیک را در رأس برنامه‌های خود قرار می‌دهند و به محض ورود به کشور، از تماشای خرابه‌های به جا مانده از تمدن مایا بیشترین لذت را تجربه می‌کنند. در ادامه به معرفی بهترین مقاصد و جاذبه‌های گردشگری مکزیک پرداخته می‌شود که همه ساله روانه شدن سیل عظیمی از مسافران را به کشور در پی دارد.

جاذبه‌های گردشگری مکزیک؛ ریویرا مایا در کانکون

کانکون یکی از شهرهای محبوب مکزیک به حساب می‌آید که سواحل بیشماری را در خود جا داده است. مجموعه این جزایر “ریویرا مایا” نامیده می‌شود و شکوه آن‌ها به حدی زیادی است که همه ساله بیش از پنج میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند و از این طریق، رونق اقتصادی گردشگری قابل‌توجهی را برای کانکون به ارمغان می‌آورد. از دیگر مزایای حضور در سواحل کانکون، جو بسیار دوستانه آن است که حس غریبی را میان گردشگران به حداقل می‌رساند، ضمن این‌که آب شفاف کریستالی و وفور مکان‌های تفریحی مناسب برای تمام سنین جذابیت آن‌ها را کامل می‌کند.

گردشگران می‌توانند هنگام حضور در ویوی را مایا به انجام فعالیت‌های مختلفی نظیر تماشای شنای شگفت‌انگیز دلفین‌ها، غواصی میان صخره‌های مرجانی و ماهی‌های گرمسیری، غواصی اسکوبا در بزرگ‌ترین موزه زیردریایی جهان و تماشای مجموعه‌ای بی‌نظیر از مجسمه‌ها در عمق بیش از هشت متر نهایت لذت را تجربه کنند.

تماشای خرابه‌های به جا مانده از تمدن مایا در فاصله بسیار نزدیک از ویوی را مایا از دیگر فعالیت‌های مردم هنگام حضور در سواحل کانکون به‌شمار می‌رود.

پورتو بایارتا

پورتو بایارتا از مهم‌ترین شهرهای توریست‌پذیر مکزیک به حساب می‌آید که برای اولین بار به عنوان یک منطقه تفریحی برای اشراف‌زادگان در دهه ۱۹۶۰ به وجود آمد و از همان زمان به عنوان مقصدی برای گردشگری و گذراندن اوقات خوش شناخته شده است. حتی بسیاری از جهانگردان پس از اولین بازدید از این منطقه به خرید خانه در آن‌جا می‌پردازند تا از آن به عنوان منزل دوم خود برای گذراندن تعطیلات استفاده کنند. برخورداری از هوای گرم، نبود توسعه مدرن، امکان شنا با دلفین‌ها، امکان ماجراجویی برای جوانان و انجام جت اسکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های این ساحل شگفت‌انگیز محسوب می‌شود.

دره مس

چی‌واوا یکی از شمالی‌ترین ایالت‌های شمال مکزیک محسوب می‌شود که میزبان جذاب‌ترین مقاصد گردشگری کشور است و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ژرف‌دره مس اشاره کرد. دره مس در منطقه‌ای مشهور به سیرا مادره باختری واقع شده است و شامل مجموعه‌ای از دره‌های ژرف است که دره مس به عنوان بزرگ‌ترین آن‌ها شناخته شده است. نامگذاری این دره بسیار شگفت‌انگیز به نام دره مس به علت تلفیق رنگ مسی کوه‌ها با پوشش‌های سبز انجام شده است. ساختارهای طبیعی بسیار زیبای این دره به دنبال تلاقی شش رود در رودخانه فوئرت قبل از ورود به خلیج کالیفرنیا در غرب مکزیک شکل گرفته است.

گردشگران می‌توانند به تماشای چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیر دره از طریق قطار بپردازند یا خود را با ماجراجویی‌های فراموش‌نشدنی در دره به وسیله دوچرخه‌سواری یا اسب‌سواری مشغول کنند.

جاذبه‌های گردشگری مکزیک؛ چیچن ایتزا، شهر قوم مایا

شهر باشکوه چیچن ایتزا که در زمان‌های قدیم پایتخت قوم مایا در مکزیک محسوب می‌شد، بیشترین گردشگران علاقه‌مند به باستان‌شناسی کشور را به خود جذب می‌کند. این شهر یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مکان‌های باستانی مکزیک به‌شمار می‌رود که تاکنون حفظ شده است و جالب این است که در نزدیکی کانکون قرار دارد و اغلب میزبان همه گردشگران آن نیز است. لا پیرامید، معروف به معبد کوکولکان، با ارتفاع ۳۰ متر از سطح زمین، بلندترین سازه چیچن ایتزا را تشکیل می‌دهد که بازدید از آن اغلب در اولویت برنامه‌های گردشگران به محض ورود به شهر قرار می‌گیرد.

از دیگر مقاصد محبوب چیچن ایتزا می‌توان به رصدخانه هزار ساله باشکوه کاراکول اشاره کرد که به عنوان مکانی برای به تصویر کشیدن قدرت تمدن مایا عمل می‌کند. وجود شکاف‌های باریک در دیواره‌های سازه جهت ورود نور خورشید به فضای داخلی برای دو بار در سال، که در زمان باستان به کشیش‌ها به منظور تعیین دقیق تاریخ کمک می‌کرد، از جذاب‌ترین ویژگی‌های معبد کوکولکان به‌شمار می‌رود. مجسمه‌های بی‌شمار و زیبای چیچن ایتزا که به شکل مردانی با صلیب‌های خود به دست از معابد اطراف محافظت می‌کنند نیز گردشگران بی‌شماری را به چیچن ایتزا فرامی‌خواند.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مکزیک

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مکزیک

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.