• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

احیای گردشگری ایران با کمک اکسپوی ۲۰۲۰ دبی

  • کد خبر : 82
  • 08 آگوست 2021 - 10:58
احیای گردشگری ایران با کمک اکسپوی ۲۰۲۰ دبی
گردشگرآنلاین -اکسپو دبی با ظرفیت 25 میلیون گردشگر یکی از ظرفیت‌های بسیار بزرگی است که می‌تواند به کمک احیای گردشگری ایران در دوران پساکرونا بیاید.

به گزارش سرویس اجتماعی گردشگرآنلاین، طبق گفته ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، در خرداد ماه سال جاری موضوع بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی چندین مرتبه در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح شد و قرار بود این ستاد آن را مصوب کند که متأسفانه کشور درگیر پیک کرونای انگلیسی و هندی شد و موضوع متوقف ماند. در ادامه با توجه به مذاکراتی که با کمیته‌های این ستاد صورت گرفت قرار شد صدور ویزای گردشگری ایران برای گردشگران خارجی به دنبال توافق‌های اولیه، از نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۰ مجددا از سر گرفته شود و الان باید به فکر احیای گردشگری ایران با استفاده از ظرفیت‌های موجود باشیم.

در همین راستا در جلسه‌ای که با حضور مدیران استان‌ها برگزار شده بود، خواستار اقدام مبنی بر معرفی ایران به عنوان مقصد گردشگری ایمن و همچنین تضمین نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاسیسات گردشگری شد، اما از ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای در ارتباط با صدور ویزای توریستی صادر نشد، این در حالی است که در تمام این مدت مرزها باز بوده و پروازهای بین‌المللی به بیش از ۲۰ کشور برقرار است و اکسپو نقش مهمی در احیای گردشگری ایران دارد.

حالا اما ولی تیموری در وبیناری که با مدیران گردشگری استان هرمزگان و مناطق آزاد کیش و قشم با هدف بهره‌مندی بیشتر از فرصت شش‌ماهه برگزاری اکسپو۲۰۲۱ دبی و در راستای حمایت از فعالان صنعت گردشگری کشور برگزار شد، خبر از صدور ویزای ایران برای سفر و ورود بازدیدکنندگانِ این رویداد جهانی به کشورمان را داد.

تقریبا ۱۷۰ سال از برگزاری اولین اکسپو در لندن می‌گذرد و این در حالی است که اکسپو برای اولین بار در خاورمیانه و در شهر دبی در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ به مدت ۶ ماه برگزار خواهد شد. حضور بیش از ۱۹۸ کشور و پیش‌بینی ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده، فرصتی ویژه برای معرفی ظرفیت‌های متعدد کشور در زمینه‌های مختلف و همچنین بستری مهم در راستای جذب گردشگران به دلیل حضور جمع کثیری از غرفه‌داران و بازدیدکنندگان در ایام برگزاری اکسپو به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:
حضور بخش خصوصی ایران در اکسپو دوبی فرصتی برای بازیابی صنعت گردشگری
پانزدهمین نمایشگاه گردشگری با چه تغییراتی همراه است؟
نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱؛ میزبان هنرمندان شهر جهانی مبلمان منبت
احیای بناهای تاریخی گامی برای توسعه گردشگری در استان سمنان است
کنسرت رایگان و ۱۰۰ هزار نفری «BTS»

تیموری ضمن اشاره به این موضوع گفت: با توجه به این ظرفیت‌ و مسدود بودن مرزها، موضوع صدور روادید تسهیل‌شده از سوی وزارت گردشگری به ستاد ملی اکسپو و وزارت امور خارجه پیشنهاد شد تا بر مبنای این توافق، با توجه به فاصله زمانی اندک محل نمایشگاه با ایران و در راستای حمایت و انتفاع بخش خصوصی و فعالان گردشگری، گردشگران خارجی بتوانند در بازه زمانی شش‌ماهه برگزاری این رویداد، امکان سفر و ورود به مناطق آزاد کشور را داشته باشند.

وی ادامه داد: پس از تایید این پیشنهاد، موضوع تهیه دستورالعمل اجرایی صدور روادید تسهیل‌شده برای ورود گردشگران خارجی به صورت محدود و تحت ضوابط در دستور کار مشترک وزارت گردشگری، امور خارجه و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی قرار گرفت تا پس از گذر این مرحله و تدوین دستورالعمل مربوطه این مهم مهیا شود.

تیموری با تاکید برای برنامه ریزی در زمینه احیای گردشگری ایران اظهار کرد: هر یک از مناطق آزاد می‌توانند با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی‌های مربوطه منطبق با شرایط حاکم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری تورهای گردشگری و فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری منطقه مورد نظر و سایر استان‌ها را فراهم آورند.

در این نشست مقرر شد، به موازات فعالیت کمیته گردشگری ستاد ملی اکسپو دبی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، دبیرخانه مشترکی در جزایر کیش و قشم برای تسهیل فعالیت‌های گردشگری و کمک به استقرار فعالان گردشگری در غرفه جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود تا ضمن برپایی نمایشگاهی از جاذبه‌های گردشگری مشابه غرفه ایران در اکسپو، به صورت پایلوت نیز زیرساخت‌های میزبانی از بازدیدکنندگان و گردشگران این رویداد مهم را فراهم آورده و هماهنگی لازم برای جذب گام به گام بازدیدکنندگان و هیئت‌های شرکت‌کننده در اکسپو برای بازدید از مناطق آزاد و از آن‌جا به سایر مناطق کشور محقق شود.

اکسپوی دبی که قرار بود تابستان گذشته برگزار شود به دلیل همه‌گیری کرونا لغو و به سال جاری موکول شد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=82

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.