• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
8

دیوارنگارهای سخنگو در بافت تاریخی یزد نصب شد

  • کد خبر : 7480
  • 21 مارس 2022 - 11:41
دیوارنگارهای سخنگو در بافت تاریخی یزد نصب شد
گردشگرآنلاین - همزمان با ایام پایانی سال و حضور مسافران نوروزی در شهر میراث جهانی یزد، دیوارنگارهای سخنگو در بافت تاریخی یزد نصب شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد،‌ یکی از مشکلاتی که در طول سال‌های اخیر مسافران نوروزی و حتی برخی شهروندان را در بافت تاریخی یزد با مشکل مواجه می‌کرد، ‌نبود راهنما در تمام این بافت بود.

راهنماهایی که بتوانند اطلاعات کامل را به افراداز بافت تاریخی و اماکن موجود در آن ارائه کنند؛ ‌این مشکل سبب می‌شد که برخی افراد و مسافران در بافت تاریخی یزد حاضر شوند ولی اطلاعات کافی از آن را نتوانند به دست آورند مگر آنکه راهنمای گردشگری در آن بافت حضور داشته و توضیحاتی به آنها ارائه دهند.

امسال این مشکل با راه‌اندازی نخستین دیوارنگارهای سخنگو و نصب آن در نقاط مختلف بافت تاریخی برطرف شد و به این وسیله، ‌مسافران و در کل تمام افرادی که در بافت تاریخی یزد حاضر می‌شوند می‌توانند اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کنند.

دیوارنگارهای صوتی نصب شده در این مکانها با استفاده از فناوری (QR) طراحی و به وسیله تابلوهایی بر روی دیوارهایی در کنار اماکن مهم تاریخی نصب شده‌اند.

بیشتر بخوانید:
یزد ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه گردشگری دارد
توسعه صرفاً کمی اقامتگاه‌های بوم‌گردی آفت است
آغاز فعالیت استاندار یزد با حضور در بافت تاریخی جهانی

در این دیوارنگارها که توسط واحد گردشگری شهرداری یزد ایجاد شده،‌ ‌اطلاعات به صورت کامل از تاریخچه، ‌آدرس و برخی مشخصات دیگر مورد نیاز گردشگران نصب شده و به این وسیله از سردرگمی مسافران و مراجعه کنندگان به بافت تاریخی یزد جلوگیری به عمل آمده است.

با وجودی که هنوز زمان زیادی از نصب این دیوارنگارهای صوتی در بافت تاریخی یزد نگذشته، میزان استقبال افراد از آن قابل توجه بوده است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.