• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
شهردار گلپایگان:

دیوار بارو، مخروبه و خطرساز بود

  • کد خبر : 20817
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
دیوار بارو، مخروبه و خطرساز بود
گردشگرآنلاین - شهردار گلپایگان با اشاره به علت تخریب بقایای باروی گلپایگان گفت: شهرداری درباره همه پلاک‌هایی که قدیمی هستند و مالکین آن‌ها نسبت به رفع خطر دیوارهای درمعرض ریزش اقدامی انجام ندهند باید طبق بند ۱۴۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها نسبت به تخریب آن اقدام کند.

به گزارش گردشگرآنلاین از اصفهان، پیمان شکرزاده اظهار کرد: با توجه به نظر فنی کارشناسان، دیوار بارو، مخروبه و خطرساز بود و احتمال ریزش داشت همچنین مردم در آن محله مکرراً از شهرداری تقاضا داشتند که نسبت به رفع خطر، ایمن‌سازی و تخریب این دیوار اقدام کند، بنابراین این موضوع در دستور کار حوزه معاونت خدمات شهری قرار گرفت و روال قانونی خود را طی کرد.

شهردار گلپایگان ادامه داد: طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ و ماده ۱۱۰ قانون شهرداری، اقدامات قانونی را طبق روال خود طی کردیم. اطلاع‌رسانیِ لازم به مالک پلاک ثبتی مذکور انجام شد، همچنین بنری نیز به مدت ۲۰ روز بر روی دیوار مخروبه نصب کردیم تا مالک نسبت به ایمن‌سازی و یا تخریب آن اقدام کند؛ اما متأسفانه مالک آن مراجعه نکرد و ما در موعد قانونیِ آن نسبت به تخریب این دیوار اقدام کردیم.

او اضافه کرد: شهرداری درباره همه پلاک‌هایی که قدیمی هستند و مالکین آن‌ها نسبت به رفع خطرِ دیوارهایی که در معرض ریزش هستند اقدامی انجام ندهند باید طبق بند ۱۴۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها نسبت به تخریب آن اقدام کند.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه شهرداری این شهر با مجموعه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان تعامل خوبی دارد، گفت: در این راستا مرمت و زیباسازی دیوار مسجد جامع را به تقاضای میراث فرهنگی شهرستان و موافقت شورای شهر انجام دادیم، همچنین مرمت حمام‌های تاریخی «آحسین» و «بهشت» نیز انجام‌ شده است.

شُکرزاده با اشاره به اینکه اعتقاد دارد پتانسیل اصلی گردشگری، میراث است، تصریح کرد: بودجه شهرداری گلپایگان در سال ۱۴۰۲ بالغ‌بر هزار میلیارد تومان است  که بخش عمده آن به‌واسطه همین اقدامات است که مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرارگرفته و در حال حاضر بخشی از سرمایه‌گذاری‌هایی که در سطح شهر در حال انجام است به دلیل تعاملاتی است که بین اداره میراث فرهنگی و شهرداری گلپایگان به وجود آمده است.

دیوار بارو، مخروبه و خطرساز بود

دیوار بارو، مخروبه و خطرساز بود

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20817

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.