• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

دیوار حمام قدیمی منصوریه اردبیل تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 8877
  • 11 جولای 2022 - 14:07
دیوار حمام قدیمی منصوریه اردبیل تکمیل می‌شود
گردشگرآنلاین - مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی مرمت دیوار حیاط حمام منصوریه اردبیل هر چه سریعتر انجام می شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، نادر فلاحی  با بیان این مطلب اظهار کرد: به دلیل برخی مسائل دیروز شاهد تخریب دیوار حیاط حمام تاریخی منصوریه بودیم که به محض اطلاع از موضوع، بلافاصله کارشناسان مربوطه این اداره‌کل از محل بازدید کردند تا با ارزیابی دقیق در زمینه مرمت این بنا اقدام سریع انجام شود.

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل افزود: پس از بررسی‌های اولیه مصالح مورد نیاز برای مرمت و احداث دیوار حیاط حمام منصوریه تامین و عملیات اجرایی آن آغاز شده و در حال حاضر نیز ادامه داد.

به گفته وی با توجه به پیشرفت کار و در اولویت بودن مرمت این بنا، با تسریع در عملیات اجرایی شاهد احداث و مرمت این دیوار بنای تاریخی تا فردا خواهیم بود و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

فلاحی به اشاره به دغدغه‌های موجود مدنی در این خصوص یادآور شد: با توجه به اینکه این ملک مشارکتی و در دست وراث است، برای مرمت بنا براساس ضوابط و مقررات میراث‌ فرهنگی نیاز است که مالکان با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان مشارکت داشته باشند اما متاسفانه به دلیل ناهماهنگی موجود بین وراث تاکنون در این زمینه اقدامی نشده است.

وی با بیان اینکه طبق قوانین برای مرمت بنا حداقل باید ۵۰ درصد هزینه توسط مالک هزینه شود و در غیر این صورت نمی‌توان نسبت به مرمت اقدام کرد ، خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت موضوع، بلافاصله بعد از اطلاع عملیات مرمت دیوار تخریب‌شده با تامین هزینه‌ها و مصالح مورد نیاز توسط این اداره‌کل آغاز شده است.

حمام محله ای منصوریه که در مجاورت مسجد منصوریه واقع شده است یادگار دوره قاجار و دارای سبک معماری این دوره و مشابه حمامهای همدوره خود همچون حمام ابراهیم آباد، سیدآباد و یعقوبیه می باشد. آخرین مالکین این بنا وراث آقای انتظامی می باشد.

در اثر آتش سوزی بخشهایی از این حمام و تزئینات به کار رفته در بخش سربینه از بین رفته است.

منبع: اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.