• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
در مجمع سالانه شورای بین‌المللی موزه‌های علوم و فناوری صورت گرفت

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران عضو هیئت اجرایی “سیموست” شد

  • کد خبر : 11146
  • 10 سپتامبر 2022 - 11:09
رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران عضو هیئت اجرایی “سیموست” شد
گردشگرآنلاین - رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران در انتخابات بورد اجرایی شورای بین‌المللی موزه‌های علوم و فناوری با کسب آرای لازم به عنوان عضو هیئت اجرایی سیموست برگزیده شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، شورای بین‌المللی موزه‌های علوم و فناوری یا سیموست، هر سال مجمع سالانه خود را در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌کند که چهل و نهمین دوره آن در سال ۲۰۲۲ در کشور جمهوری چک برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست با میزبانی شهر پراگ، انتخابات بورد اجرایی شورای بین‌المللی موزه‌های علوم و فناوری برگزار و دکتر سیف‌اله جلیلی، رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران با کسب آراء به مدت چهار سال به عنوان عضو جدید هیئت اجرایی سیموست انتخاب شد.

به نقل از روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری، جلیلی در این نشست بین‌المللی، گزارشی از چهل و هشتمین نشست سیموست که به میزبانی موزه ملی علوم و فناوری ایران در سال ۲۰۲۱ در تهران برگزار شد، ارائه داد و کتابچه گزارش سیموست ۲۰۲۱ تهران نیز به شرکت‌کنندگان اعطا شد. همچنین مقاله‌ وی در خصوص موزه‌های دانشگاهی ایران در کمیته یومک (موزه‌های دانشگاهی جهان) به صورت پوستر ارائه شد.

هر یک از کمیته‏‌های شورای بین‏‌المللی موزه‏‌ها (ICOM) طیف خاصی از موزه‏‌ها را تحت پوشش قرار می‏‌دهد. در این میان سیموست (CIMUSET) کمیته بین‏‌المللی موزه‌‏ها و مجموعه‌‏های علوم و فناوری است که فعالیتش نه تنها در زمینه موزه‌‏های علوم و فناوری سنتی و تاریخی است، بلکه ساینس سنترهای فعلی که به ترویج و توسعه علم و فناوری میان اقشار جامعه به‌ویژه کودکان در سراسر جهان می‌پردازد را نیز در بر می‌‏گیرد.

سیموست، کمیته بین‌المللی موزه‏ های علوم و فناوری است که فعالیتش نه تنها در زمینه موزه‏ های علوم و فناوری سنتی، تاریخی و مجموعه ‏های آن است بلکه بر مراکز علمی فعلی که به ترویج و توسعه علم و فناوری میان اقشار جامعه به‌ویژه جوانان در سراسر جهان می‌پردازد، تمرکز دارد. کمیته بین‌المللی موزه‌های علوم و فن‌آوری، متشکل از متخصصان موزه‌ای در حوزه‌های علوم و فناوری است.

این همایش نیز با گرد هم آوردن گروه های مختلف علاقمند به علوم، موزه ها و محیط زیست قصد دارد تا ارتباطات جدیدی بین متخصصان، پژوهشگران و کارشناسان از ملل و فرهنگ های مختلف ایجاد نماید.

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران عضو هیئت اجرایی "سیموست" شد

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران عضو هیئت اجرایی “سیموست” شد

منبع: موزه ملی علوم و فناوری ایران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.