• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

رئیس موزه ملی یونان: علاقه‌مند به نمایش آثار فرهنگی تاریخی ایران هستیم

  • کد خبر : 12489
  • 06 اکتبر 2022 - 11:49
رئیس موزه ملی یونان: علاقه‌مند به نمایش آثار فرهنگی تاریخی ایران هستیم
گردشگرآنلاین - رئیس موزه ملی باستانشناسی یونان در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در این کشور گفت: علاقه‌مندیم با معرفی آثار فرهنگی و تاریخی ایران در محل نمایشگاه‌های موقت موزه ملی باستانشناسی یونان، فرهنگ و تمدن کهن ایرانی را به نمایش بگذاریم.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان ضمن حضور در موزه ملی باستانشناسی یونان با خانم آنا واسیلیکی کاراپانایوتوو، رئیس این مجموعه، دیدار و از بخش‌های مختلف موزه ملی باستانشناسی یونان بازدید کرد.

رئیس موزه باستانشناسی یونان در سخنانی، از ایران به عنوان کشوری با فرهنگ و تمدن کهن یاد کرد و گفت: ایران داشته‌های بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر دارد که مورد علاقه ماست. ما در راستای فعالیت‌های گسترده‌ای که داریم توانسته‌ایم تا به امروز نمایشگاه‌های موقت چند ماهه‌ای را با موزه‌های مختلف از دیگر نقاط جهان داشته باشیم که آخرین آن، موزه ملبورن بود.

خانم کاراپانایوتوو افزود: این موزه به دلیل فعالیت‌های بین‌المللی که داشته توانسته به تخصص کافی برای برگزاری نمایشگاه‌های موقت که به صورت ویژه و برای ادوار تاریخی خاص انجام می‌شود، دست یابد.

وجود بیش از ۱۲۰ هزار قطعه تاریخی از هنر یونان باستانوی اضافه کرد: ما علاقه‌مندیم آثار فرهنگی و تاریخی از ایران در محل نمایشگاه‌های موقت موزه ملی باستانشناسی یونان به نمایش درآید. در واقع هدف ما این است که در کنار آثار باستانی یونان، بتوانیم آثار سایر ملل را به نمایش بگذاریم. با اتفاق این مهم، پل ارتباطی و فرهنگی بین ملت‌ها شکل می‌گیرد.

رئیس موزه باستانشناسی یونان ادامه داد: موزه باستانشناسی یونان در سال ۱۸۸۰م تأسیس شد و جزو قدیمی‌ترین موزه‌های یونان و حتی اروپاست. این موزه چیزی در حدود ۸۰۰۰ متر مربع نمایشگاه دائم دارد. بیش از ۱۲۰ هزار قطعه تاریخی از هنر یونان باستان داریم که قدیمی ترین آن برای ۷۰۰۰ سال پیش از میلاد و جدیدترین آن برای ۶۰۰ بعد از میلاد است.

وی در عین حال، اظهار داشت: بسیاری از شاهکارهای هنر یونان باستان در این مجموعه یافت می‌شود. در این موزه، آثاری از ایران هم داریم که به روش‌های مختلف در تعاملات تاریخی دو کشور به یونان رسیده‌اند و اکنون در این موزه در معرض دید بازدید کنندگان است.

تهیه مستندی از آثار ایرانی موزه باستانشناسی یونان به زبان‌های فارسی و یونانی

نیکخواه‌قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان نیز در سخنانی، گفت: تعاملات بین موزه‌ای سال‌هاست که در دستور کار موزه ایران باستان قرار دارد. بر پایی نمایشگاه‌های هفت هزار سال فرهنگ و تمدن ایران زمین در موزه‌های برتر دیگر کشورهای دنیا از این جمله است.

وی به منظور بررسی نوع تعامل با موزه ایران باستان و همکاری‌های مختلف در این حوزه، پیشنهاد دیدار مجازی بین رئیس موزه باستانشناسی یونان و مدیر موزه ملی ایران را داد و گفت: ما آماده‌ایم در قالب یک پروژه از آثار ایرانی موزه باستانشناسی یونان تصویربرداری کرده و در قالب یک مجموعه به زبان‌های فارسی و یونانی منتشر کنیم.

رئیس موزه ملی یونان: علاقه‌مند به نمایش آثار فرهنگی تاریخی ایران هستیم

رئیس موزه ملی یونان: علاقه‌مند به نمایش آثار فرهنگی تاریخی ایران هستیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.