• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

راز سازه سنگی غرق‌شده مشخص شد

  • کد خبر : 13030
  • 22 اکتبر 2022 - 10:02
راز سازه سنگی غرق‌شده مشخص شد
گردشگرآنلاین - باستان‌شناسان دریافتند سازه مرموزی که بخشی‌ از آن در آب قرار دارد در حقیقت یک مقبره ماقبل تاریخ است.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از آرت‌نیوز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد، سازه سنگی غرق‌شده که چندین سال پیش در بندرگاه «کورک» واقع در ایرلند کشف شده بود درحقیقت یک میزسنگ عظیم است.

کارشناسان پیش‌تر نمی‌توانستند تشخیص دهند این سازه به قرن نوزدهم میلادی تعلق دارد یا یک سازه ماقبل تاریخ است، اما تحقیقات جدیدی که توسط باستان‌شناسان انجام شده است، ثابت می‌کند این سازه یک میزسنگ ماقبل تاریخ است که به عنوان مقبره کاربرد داشته است.  این سازه از سنگ‌های عظیم و یک ورودی کوچک در بخش غربی تشکیل شده است و در مجموع ۲۵ متر طول و ۵ متر عرض دارد. این مقبره پیش‌تر به دلیل بالا آمدن سطح آب دریا از دید پنهان شده بود.

فقط یک مقبره میزسنگی دیگر که در میانه جزر و مد آب قرار دارد، در این شهر وجود دارد و مقبره میزسنگی بندرگاه «کورک» یکی از سه مقبره مشابه در ایرلند محسوب می‌شود.

بسیاری از این نوع سازه‌ها در نزدیکی ساحل ساخته شده‌اند، با این حال به دلیل امواج اقیانوس اطلس بسیاری از سازه‌ها از بین رفته‌اند. سازه بندرگاه «کورک» به دلیل تردید باستان‌شناسان درباره قدمتش، پیش از این در فهرست مقبره‌های سنگی ماقبل‌تاریخ ایرلند قرار نداشت.

سومین شهر بزرگ ایرلند، و بندر و مرکز کاونتی کورک، با ۱۹۳,۴۰۰ نفر جمعیت (۲۰۰۳). این شهر مرکز مهم صنعتی و مرکز تجاری کنار رود لی، در رأس شاخابهای طولانی در بندرگاه کورک، به فاصلۀ ۲۱کیلومتری دریا است. کشتی‌های مسافربری می‌توانند در قسمت سفلای لنگرگاه، در کوو، پهلو بگیرند.

کورک در قرن ۶ تاسیس شد اما در اواسط قرن ۱۰ به یک شهر تبدیل شد و در ابتدا مانند یک جزیره بود که توسط نهرهای رود لی محصور شده بود. این شهر به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایرلند و اروپا شناخته می شود. در قرن ۱۲، شاهزاده جان دیوارهای زیادی در اطراف شهر ساخته است. برخی از دیوارها هنوز باقی مانده است. نبردها در قرن هفدهم اقتصاد کورک را با مشکلاتی روبرو کرد.

راز سازه سنگی غرق‌شده مشخص شد

راز سازه سنگی غرق‌شده مشخص شد

منبع: آرت‌نیوز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.