• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
با حضور ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی

رالی گردشگری بین المللی از خزر تا خلیج فارس

  • کد خبر : 10653
  • 27 آگوست 2022 - 11:29
رالی گردشگری بین المللی از خزر تا خلیج فارس
گردشگرآنلاین - کانون جهانگردی و اتومبیلرانی رالی گردشگری بین‌المللی خزر تا خلیج فارس را اردیبهشت سال ۱۴۰۲ همزمان با روز ملی خلیج فارس برگزار می کند.

به گزارش گردشگرآنلاین،  از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این رالی گردشگری به مناسبت روز ملی خلیج فارس (۱۰ اردیبهشت) با حضور خودروهای دو دیفرانسیل و موتورسیکلت‌های مسافرتی بالای ۲۵۰ سی سی از ۱۰ کشور اروپایی و آسیایی به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

خودروهای حاضر در این رویداد بین‌المللی با هماهنگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از مرزهای مختلف وارد کشور خواهند شد و پس از گردهمایی در حاشیه دریای خزر، این رالی را آغاز و به سمت آب های نیلگون خلیج همیشه فارس حرکت خواهند کرد.

استان‌های گیلان، قزوین، تهران، اصفهان، فارس و هرمزگان در مسیر عبور شرکت کنندگان قرار دارد و بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرها و جاذبه های طبیعی شهرها و مناطق مختلف این استان‌ها بازدید خواهند کرد تا پس از آشنایی با طبیعت و تمدن کهن ایران، سفیران ایران امن، با شکوه و زیبا در کشورهای مبدأ خود باشند.

مراسم اختتامیه این رالی گردشگری بین المللی، همزمان با روز ملی خلیج فارس در جزیره کیش و در کنار سواحل خلیج فارس با معرفی نفرات برگزیده ای که با رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شیوه نقشه خوانی صحیح و مهارت مسیریابی، کمترین امتیاز منفی را به ثبت رسانده اند، برگزار خواهد شد.

معرفی جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری، تاریخی و فرهنگی در کریدور حمل‌ونقل شمال به جنوب، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای، توسعه فعالیت‌های اتومبیلرانی در سطح کشور، توسعه سفرهای مسئولانه و همچنین گرامیداشت روز ملی خلیج همیشه فارس از مهمترین اهداف برگزاری این رالی گردشگری بین‌المللی خواهد بود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی  و همچنین وب سایت اختصاصی دبیرخانه رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس مراجعه کنند.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۱۴ تأسیس شد و ۳ سال پس از آن به عنوان چهارمین موسسه رسمی کشور به ثبت رسید. کانون از همان سال‌ها به عضویت نهادها و سازمان‌های بین‌المللی همچون فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) و اتحادیه بین‌المللی جهانگردی (AIT) درآمد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.