• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

راهنمای سفر به اروپا ؛ مجموعه ای از تاریخچه های موردی

  • کد خبر : 3518
  • 20 دسامبر 2021 - 9:22
راهنمای سفر به اروپا ؛ مجموعه ای از تاریخچه های موردی

گردشگرآنلاین – یکی از مقاصدی که همیشه مورد توجه گردشگران بوده اروپاست و راهنمای سفر به اروپا برای همه گردشگران مهم و حیاتی است.

ریچارد ووس مجموعه جالبی از مطالعات موردی در مورد توسعه گردشگری اروپای غربی ارائه می دهد. راهنمای سفر به اروپا مطالعات موردی به خوبی در سه حوزه موضوعی بر اساس زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی-فرهنگی سازماندهی شده اند.

راهنمای سفر به اروپا مجموعه داستان ها تغییرات در توسعه گردشگری و شیوه ها را نشان می دهد و نشان می دهد که چگونه توسعه گردشگری به دنبال روش های جدید تفکر گردشگری است. Voase نتیجه می گیرد که تجارب گردشگری از سوی مسافران، نشانه هایی از تصمیم گیری فعال با مصرف غیرفعال را نشان می دهد. این نکته خواننده را به این فکر می‌اندازد که گردشگران تجربیات «کنسروشده» را انتخاب می‌کنند که خلاقانه ساخته شده‌اند، اما از طریق جستجوی گسترده اطلاعات و تصمیم‌گیری قابل دسترسی هستند.

مطالعات موردی توسط نویسندگان مختلفی با پیوندهای محلی قوی با مکانی که در مورد آن می نویسند تألیف شده است که بینش فوق العاده ای را در مورد مسائلی که صنعت گردشگری در اروپا و آمریکای شمالی با آن مواجه است را قادر می سازد راهنمای سفر به اروپا (اگرچه آمریکای شمالی تمرکز این کتاب نیست). این کتاب می تواند در دوره توسعه گردشگری برای کمک به دانش آموزان در شناسایی مسائل جاری در گردشگری (مانند چالش های زیست محیطی، پایداری، رویکردهای حفاظتی) و ایجاد تعاریف و مدل های نظری در گردشگری استفاده شود.

ووس در مقدمه خود بیان می کند که تحلیل یا تفسیر موارد مبتنی بر محیط های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی-فرهنگی و فناوری است. این تجزیه و تحلیل چند بعدی بودن محصول گردشگری و عوامل فرهنگی و اجتماعی مرتبط با ایدئولوژی‌های کنونی راهنمای سفر به اروپا را که بر چگونگی تکامل گردشگری تأثیر می‌گذارند، نشان می‌دهد. چنین ایدئولوژی‌هایی به رویکردهای رایج پست مدرنیسم مربوط می‌شوند که به نظر می‌رسد بر آن رفتارهای مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارند که مصرف تجربی را به‌جای فرآیند تولید محصولات یا خدمات تحت تأثیر قرار می‌دهند.

کتاب از یازده فصل تشکیل شده است. چهار فصل اول در زیر لنز تحلیل زمینه سیاسی مورد بررسی قرار می گیرد. فصل اول، توسط میتان، نقش بازاریابی گردشگری و سیاست عمومی را در شهرستان‌های دوون و کورنوال، انگلستان ارائه می‌کند. میتان نتیجه می گیرد که برای این دو کشور “بازاریابی یکی از جنبه های یک سیاست یکپارچه گسترده تر است راهنمای سفر به اروپا که هدف آن گنجاندن کامل گردشگری در اقتصاد منطقه است” و این برنامه ها بدون بودجه اتحادیه اروپا (EU) امکان پذیر نبودند. موارد دوون و کورنوال همچنین نشان می دهد که چگونه اشکال سازمانی جدید به عنوان پاسخی به تغییرات ساختاری گسترده تر پدیدار می شوند.

فصل ۲، توسط مورپث، بر نقش اوقات فراغت و گردشگری به عنوان ابزار سیاسی در بریتانیا در طول دهه ۱۹۸۰ تمرکز دارد. دولت‌های مرکزی و محلی از سیاست‌های اوقات فراغت و تفریح ​​به عنوان توسعه سیاست شهری برای متعادل کردن اثرات منفی بیکاری و مشکلات ساختاری مشهود در انگلستان در دهه ۱۹۸۰ استفاده کردند. مورپث در مورد شهر میدلزبورو و نقش سیاست‌های تاچریسم در شهر بحث می‌کند که بر تولید شهرهای داخلی و استفاده از گردشگری به عنوان ابزاری برای بازسازی متمرکز بود.

فصل ۳، توسط Voase، تأثیر تغییرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در یک مقصد گردشگری بالغ را مورد بحث قرار می دهد. جزیره تانت در جنوب شرقی انگلستان. Voase نتیجه می گیرد که روند سیاست گذاری، برنامه ریزی و توسعه گردشگری در یک مقصد بالغ همیشه ساده نیست. سیاست های متضاد میان ذینفعان درگیر در توسعه گردشگری منجر به ناهماهنگی در مورد توسعه مقصد شد. فصل ۴، توسط روبلدو و بتله، بر مایورکا به عنوان مطالعه موردی برای کاشت مجدد توسعه گردشگری برای یک مقصد بالغ با استفاده از مفهوم راهنمای سفر به اروپا چرخه عمر محصول باتلر (۱۹۸۰) تمرکز دارد. مایورکا به عنوان یک مقصد بالغ، به یک استراتژی توسعه پایدار برای ادامه حیات در آینده نیاز دارد. این قدردانی باعث شد که وزارت گردشگری دولت جزیره بالئاریک برای حفاظت از محیط زیست مقرراتی را در سمت عرضه گردشگری ایجاد کند. با این حال، این طرح، همانطور که روبلدو و باد شناسایی کردند، مورد جالبی از مبارزه بین گروه های مختلف (یعنی دولت، گروه های زیست محیطی، شوراها، هتلداران، صنعت ساختمان) است که از منافع خود در توسعه گردشگری دفاع می کنند. ووس این چهار فصل اول را دارای سه عامل مشترک می‌داند: نقش و تأثیر متقابل لایه‌های محلی دولت در تدوین و اجرای سیاست، نقش سیاست به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتقا و مدیریت منافع اقتصادی، و تأثیر قدرتمند اجتماعی. -راهنمای سفر به اروپا عوامل فرهنگی در حالی که این عوامل مشترک به طور مستقیم در مطالعات موردی ارائه شده مشهود نیستند، ووس این شکاف را با نوشته های خود پر می کند. این عوامل مشترک می تواند بحث های بیشتری را در مورد اینکه نقش سیاست در گردشگری چیست و چگونه سیاست می تواند بر محققان و دست اندرکاران این حوزه تأثیر بگذارد، تحریک کند.

بخش دوم کتاب بر زمینه اقتصادی گردشگری و استفاده از آن به عنوان ابزار بازسازی و تولید ثروت متمرکز است. فصل ۵، توسط لوئیس، بر دو طرح کشاورزی-محیط زیستی، Tir Cymen و Tir Gofal، و چگونگی تأثیر آنها بر دسترسی تفریحی در روستاهای ولز تمرکز دارد. این فصل نشان می دهد که چگونه این طرح ها باعث تغییرات زیادی در شیوه های کشاورزی در ولز شدند. این تغییرات تأثیر مثبتی بر فرصت‌های تفریحی در چشم‌انداز کشاورزی ول گذاشت و روابط بین «خواسته‌های روستایی و شهری و تقاضاهای جدید برای دسترسی روستایی» را تغییر داد، که اکنون همگی وابستگی متقابل بهداشت محیط، نیازهای اجتماعی و اقتصادی محلی، و دسترسی به زمین برای تفریح ​​را نشان می‌دهند.

فصل ۶ توسط Lindroth و Soisalon-Soinimen به چگونگی توسعه یک محصول گردشگری تاریخی در Loviisa فنلاند می پردازد. هدف از توسعه گردشگری ایجاد تصویری از Loviisa به عنوان یک مقصد گردشگری تاریخی راهنمای سفر به اروپا و ایجاد محصولات جدید در راستای موضوع تاریخی بود. Lindroth و Soisalon-Soinimen تشخیص دادند که بدون حمایت دفتر گردشگری و همچنین هیئت ملی آثار باستانی، توسعه پیشرفت قابل توجهی نداشت. همچنین، کمک های مالی اتحادیه اروپا با کمک های آموزشی و کارشناسی کمک کرد. متخصصان و رهبران پروژه درگیر در این فرآیند، پروژه را از طریق اقدامات مشتاقانه خود که به تفصیل در مطالعه موردی شرح داده شده است، شکل دادند.

فصل ۷، توسط Bohn و Elbe، داستان یک مرد را توصیف می کند و اینکه چگونه چشم انداز او برای شهرداری آلودالن، سوئد، شهر را به مقصد گردشگری تبدیل کرد. مهمترین عنصر در این ماجرا این است که این مرد بدون اینکه متخصص در زمینه توسعه گردشگری باشد، مقصدی را خلق کرده است. او از مفهوم فعلی بازاریابی رابطه مند برای دستیابی به توسعه موفق بدون دانستن راهنمای سفر به اروپا ارزش کامل آن به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد. این فصل همچنین بر اهمیت همکاری بین ذینفعان درگیر در گردشگری تأکید می کند. Voase عواملی را که این سه مورد مشترک هستند شناسایی می کند: نقش کارآفرین فردی در توسعه محصول، مصرف منابع طبیعی و گردشگری با تمرکز بر میراث گذشته.

بخش سوم کتاب در چهار مطالعه موردی بر بستر اجتماعی-فرهنگی گردشگری تمرکز دارد. فصل هشتم، توسط فین، تغییر فوتبال اروپا از ورزش هواداران به ورزش تماشاگر را مورد بحث قرار می دهد. فین رویکردهای بازاریابی فعلی ورزشی را شناسایی می‌کند که محصول یا تجربه‌ای را می‌سازد که هویت هواداران با فرآیندهای مصرف فعلی «متمدن» مطابقت نداشته باشد، و در عوض، هویت تماشاگران با آن تصاویر و رویه‌هایی که توسط بازاریابان ورزشی در داخل و خارج از فوتبال ترویج می‌شود مطابقت دارد. استادیوم ها

فصل ۹، توسط بارون یلز، بر گردشگری و سیاست گردشگری مبتنی بر طبیعت تمرکز دارد و این که چگونه “سایت بزرگ ملی در لاپوینت دو راز” تحت تغییراتی در خدمات و زیرساخت های ارائه گردشگری برای پاسخگویی به خواسته های گردشگران قرار گرفت. خواننده می تواند مبادلات راهنمای سفر به اروپا بین منابع طبیعی و ارائه تجربیات گردشگری را مشاهده کند.این  راهنمای سفر به اروپا مطالعه موردی همچنین نشان می دهد که چگونه یک مقصد به نظرات ذینفعان در مورد حفاظت از ساحل، دسترسی عمومی و سطوح بازدید مجاز پاسخ داده است.

فصل ۱۰، توسط Lohmann و Mundt، بر بازارهای در حال رشد برای گردشگری فرهنگی در آلمان تمرکز دارد. در این فصل بحث می‌شود که گردشگری چگونه فرهنگ را از طریق تبادل تجربیات بین مسافران و ساکنان یک مقصد شکل می‌دهد. سفر و گردشگری به عنوان اجزای تشکیل دهنده فرهنگ مورد بحث قرار می گیرند. Lohmann و Mundt نتیجه می گیرند که سفر به بخش مهمی از زندگی مردم تبدیل شده است و به نوبه خود در معرض فرهنگ های دیگر قرار می گیرند که می تواند فرهنگ آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

فصل ۱۱، توسط East and Luger، بر فرهنگ جوانان و توسعه گردشگری در کوه‌های اتریش تمرکز دارد. شرق و لوگر بینش های جالبی در مورد واکنش ها و تنظیمات رفتاری جوانان نسبت به گردشگران به اشتراک می گذارند. آنها گزارش می دهند راهنمای سفر به اروپا که جوانانی که از طریق مشاغل خانوادگی درگیر گردشگری هستند تمایل بیشتری به گردشگران دارند. جوانان در مناطق کوهستانی روستایی به تجربیات شهری علاقه مند بودند.

Voase نتیجه می گیرد که این چهار مورد نهایی دارای سه موضوع اساسی هستند. موضوع اول این است که تجربه مصرف صحنه سازی یا تولید می شود. این موضوع مفهوم مک کانل (۱۹۷۶) را از واقعیت های صحنه راهنمای سفر به اروپا جلو و عقب به ذهن می آورد. مرحله جلویی ارائه یک مقصد به بازدیدکنندگان است، در حالی که مرحله پشتی ماهیت واقعی یا واقعی یک مقصد است. موضوع دوم این است که تجاری سازی و کالایی سازی اصطلاحات مترادف نیستند. موضوع سوم این است که محیط ها اغلب برای تأثیرگذاری بر مردم دستکاری می شوند. Voase توضیح می دهد که چگونه محیط های ورزشی تغییر کرده اند و باعث شده تماشاگران نیز تغییر کنند.

به طور کلی، این کتاب برای پزشکان و دانشگاهیان مفید است، زیرا مطالعات موردی ارائه شده توسط افرادی با ارتباط نزدیک با صنعت گردشگری ارائه می‌کند، بنابراین دیدگاه خودی را ارائه می‌دهد. Voase، هم به عنوان یک متخصص در بازاریابی گردشگری تفریحی و هم به عنوان یک دانشگاه، راهنمای سفر به اروپا به طور مؤثر مطالعات موردی را که بر گردشگری اروپای غربی تمرکز دارد و مفاهیمی را که اصول گردشگری «قدیمی» را به «جدید» تغییر می‌دهند، گرد هم می‌آورد. معرفی او از هر مجموعه ای از موارد (یعنی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی-فرهنگی) روشنگر است. با این حال، Voase در مورد معرفی واحد پول یورو در ژانویه ۲۰۰۲ صحبت نمی کند. این تغییر مهمی در ساختار اقتصادی همه راهنمای سفر به اروپا کشورهای عضو اتحادیه اروپا و توسعه اجتماعی-فرهنگی آنها است. ارتباط متقابل کشورهای اتحادیه اروپا از طریق ارز مشترک ممکن است احساس یک جامعه بزرگتر را ایجاد کند که به طور بالقوه بر گردشگری از طریق فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد.

در نهایت، قطعه پایانی Voase روشنگر است. نتیجه‌گیری‌های او گرایش‌های جمعیت‌شناختی، زیست‌محیطی و مصرف‌کننده را مشخص می‌کند که بر گردشگری اروپای غربی در طول قرن بیست و یکم تأثیر می‌گذارد. راهنمای سفر به اروپا او نتیجه می گیرد که جمعیت سالخورده، گرم شدن کره زمین، و بخش های مصرف کننده فعال و منفعل عناصر گردشگری «جدید» هستند. هر سه گرایش به طور بالقوه بر تحقیقات آینده در زمینه توسعه و بازاریابی گردشگری تأثیر خواهند گذاشت. هم دانشگاهیان و هم متخصصان باید از این روندها آگاه باشند. Voase به عنوان یک متخصص و دانشگاهی از طریق این مطالعات موردی موضوعی و شناسایی موضوعات و روندهای اصلی گردشگری در اروپای غربی راهنمای سفر به اروپا کمک معناداری می کند.

[ad_2]

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Hoang Thang است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.