• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

راه‌اندازی موزه حیات وحش، نوروز ۱۴۰۲ در خرم‌آباد

  • کد خبر : 18409
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
راه‌اندازی موزه حیات وحش، نوروز ۱۴۰۲ در خرم‌آباد
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان از راه‌اندازی موزه حیات وحش نوروز سال آینده در قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافلاک خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از لرستان، عطا حسن‌پور در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: با همکاری اداره‌کل حفاظت محیط زیست لرستان، موزه حیات وحش در ساختمان سربازخانه قلعه فلک‌الافلاک در نوروز ۱۴۰۲ راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان اظهار کرد: طرح محتوایی راه‌اندازی موزه حیات وحش در قلعه فلک‌الافلاک در حال تهیه است و به زودی عملیاتی می‌شود.

حسن‌پور با بیان اینکه تولید محتوا و پیام راه‌اندازی این موزه، حفاظت از محیط زیست و حیات وحش و ارتباط آن با دنیای باستان‌شناسی خواهد بود، افزود: بخش زیادی از مفرغ‌های لرستان با الهام گرفتن از طبیعت و حیات وحش ساخته شده که ضرورت دارد با ارائه گونه‌های تاکسی‌درمی شده، این ارتباط با دنیای باستان برای علاقه‌مندان برقرار شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان اضافه کرد: رونمایی از مهر باستانی نگهبان طبیعت با پیام پاسداری از گونه‌های وحشی جانوری، آذرماه امسال در موزه قلعه فلک‌الافلاک نیز از جمله اقدامات این اداره کل در راستای نگهداری و احترام به قانون حیوانات و حیات وحش بوده است.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان نیز در این دیدار با اهدا لوح سپاس از تعامل و همکاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در راستای حفاظت از حیات وحش قدردانی کرد.

لرستان به لحاظ اقلیم و هواشناسی یک استان چهار فصل است و دارای آب وهوای متنوعی است، این تنوع از شمال به جنوب و از شرق به غرب کاملاً محسوس است. زمستان هنگامی که در شمال لرستان برف و کولاک ادامه دارد قسمت‌های جنوبی آن دارای هوایی مطبوع و بارانی است.

اختلاف ثبت شده در شهرهای استان لرستان بین حداکثر و حداقل مطلق دما بیش از ۸۰ درجه سانتیگراد است. حداکثر دمای ثبت شده ۴۷/۴ و حداقل دمای مطلق ثبت شده ۳۵- است.

راه‌اندازی موزه حیات وحش، نوروز ۱۴۰۲ در خرم‌آباد

راه‌اندازی موزه حیات وحش، نوروز ۱۴۰۲ در خرم‌آباد

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18409

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.