• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
تاج خبر داد:

راه‌اندازی گمرک تخصصی اصفهان در حوزه صنایع‌دستی

  • کد خبر : 15348
  • 21 نوامبر 2022 - 11:28
راه‌اندازی گمرک تخصصی اصفهان در حوزه صنایع‌دستی
گردشگرآنلاین - رئیس اتحادیه تولیدکنندگان صنایع دستی استان اصفهان راه‌اندازی گمرک تخصصی اصفهان در حوزه صنایع‌دستی را از جمله مصوبات شورای گفت‌وگو اعلام کرد و گفت: اگر این گمرک در اصفهان راه‌اندازی شود، کمک بزرگی به توسعه صادرات صنایع‌دستی هنرمندان اصفهان خواهد شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مجدالدین تاج اظهار کرد: رویکرد جدید اتحادیه تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان اصفهان بر فروش، بازاریابی و صادرات تولیدات هنرهای دستی و سنتی تمرکز دارد.

وی خاطرنشان کرد: پاندمی کرونا در دوسال‌ونیم گذشته محدودیت‌ها و شرایطی ایجاد کرد که باعث متضرر شدن هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی شد. اجناس پرشماری که در این مدت تولیدشده بود، در انبارها ماند و به فروش نرفت.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: در مدتی که بیماری کرونا فراگیر شده بود، تولید انجام شد اما از سوی دیگر فروش اتفاق نیفتاد. همچنین در این شرایط ورود گردشگر به کشورمان محدودیت داشت که همین موضوع نیز تأثیر مستقیمی بر اقتصاد هنر این حوزه دارد.

وی اضافه کرد: هر زمان که گردشگری رونق بگیرد و توریست وارد کشور شود، صنایع‌دستی نیز نفع می‌برد و تولیدکنندگان این بخش از نظر اقتصادی منتفع می‌شوند.

تاج با برشمردن سه رویکرد میان‌مدت، کوتاه‌مدت و بلندمدت در حوزه تولید و فروش صنایع‌دستی گفت: اولویت این مجموعه بر سه محور مواد اولیه، تولید و فروش استوار شده است تا پس از یک دوره پاندمی کرونایی دشوار، بتوانیم اقتصاد هنر در این بخش را بازیابی کنیم و ارتقا دهیم.

بسیاری از کشورها، شناخت زیادی از صنایع‌دستی اصفهان ندارند

وی افزود: در همین رابطه همکاری و تعامل خوبی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان در موضوع صادرات تولیدات و هنرهای دستی صورت گرفته است. بسیاری از کشورها، شناخت زیادی از صنایع‌دستی ایران و اصفهان ندارند و این شناخت نیاز به همت و تلاش همگانی دولت و مسئولان دارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان اصفهان با بیان اینکه در موضوع تأمین مواد اولیه با توجه به اینکه زیرساخت ۸۰ درصد صنایع‌دستی ایران از مس تشکیل شده است، افزود: چندین مکاتبه با مسئولان امر داشته‌ایم تا بتوانیم مس را مستقیم برای هنرمندان هنرهای دستی و صنعتی تهیه کنیم. کارخانه مس شهید باهنر در استان کرمان از بزرگ‌ترین قطب‌های تولید مس ایران است که در صورت همراهی، می‌تواند به هنرمندان این حوزه کمک خوبی ارائه کند.

وی تأکید کرد: اگر این همکاری اتفاق بیفتد، هم قیمت تمام‌شده مس پایین می‌آید و هم در بحث صادرات شاهد رقابتی‌تر تولیدات هنرمندان خواهیم بود.

تاج موضوع فروش و بازاریابی را از دیگر محورهای مهم فعالیت دوره جدید اتحادیه تولیدکنندگان صنایع‌دستی دانست و گفت: مکاتباتی با شهرداری اصفهان داشته‌ایم تا بهتر بتوانیم از ظرفیت شهرهای خواهرخوانده و شهرهای خلاق صنایع‌دستی استفاده کنیم.

وی افزود: شهرداری تعاملات و تفاهم‌نامه‌های خوبی با شهرهای مختلف جهان دارد. همچنین با شهرداری فرایبورگ آلمان مکاتباتی داشته‌ایم و امیدواریم این پیگیری‌ها نتیجه‌بخش باشد و به اقتصادهنر صنایع‌دستی کمک کند.

میزبانی اصفهان از شهرهای خلاق

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان اصفهان اظهار کرد: میزبانی از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی شهرهای خلاق کشور در اصفهان موضوع دیگری است که پیش از این اتفاق افتاده و بازهم تداوم آن را دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به ثبت نشان جغرافیایی هفت رشته مختلف صنایع‌دستی گفت: در مجموع پرونده ثبت جغرافیایی ۱۰ رشته صنایع‌دستی آماده شده است و پس از آن، ثبت ملی و در ادامه ثبت جهانی آثار پیگیری خواهد شد.

به گفته تاج، میناکاری تنها رشته صنایع‌دستی در اصفهان است که به ثبت جهانی رسیده است و باید تلاش کنیم تعداد ثبت این رشته‌ها در عرصه ملی و بین‌المللی بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: فروش و آموزش در حوزه صنایع‌دستی از اهمیت زیادی برخوردار است که با جدیت هر دو بخش را پیگیری می‌کنیم. اگر هنرمندی تمایل به فروش و صادرات داشته باشد، باید با شرایط و استانداردهایی آشنا شود تا بتواند به سوددهی برسد.

راه‌اندازی گمرک تخصصی اصفهان در حوزه صنایع‌دستی

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به مکاتبه با شهردار اصفهان در این رابطه خاطرنشان کرد: وی دغدغه هنر و هنرمندان را دارد و برای کمک به فعالان صنایع و هنرهای دستی و سنتی اعلام آمادگی کرده است.

وی تأکید کرد: تعامل با اتاق بازرگانی از مصوبات شورای گفت‌وگو بوده و تشکیل شرکتی با عنوان مدیریت صادرات در حوزه صنایع‌دستی در همین بخش اتفاق افتاده است. این شرکت می‌تواند کمک زیادی به حوزه تبلیغات و فروش صنایع‌دستی کند تا تولیدکنندگان بتوانند بازارهای هدف را بشناسند و همچنین در موضوع برندسازی و آموزش صادرات فعالیت کنند.

تاج راه‌اندازی گمرک تخصصی اصفهان در حوزه صنایع‌دستی را از جمله مصوبات شورای گفت‌وگو دانست و گفت: اگر این گمرک در اصفهان راه‌اندازی شود کمک بزرگی به توسعه صادرات صنایع دستی هنرمندان اصفهان خواهد شد.

راه‌اندازی گمرک تخصصی اصفهان در حوزه صنایع‌دستی

راه‌اندازی گمرک تخصصی اصفهان در حوزه صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.