• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

رایگان‌سازی اتوبوس‌های الکتریکی در لستر

  • کد خبر : 19588
  • 06 آوریل 2023 - 12:24
رایگان‌سازی اتوبوس‌های الکتریکی در لستر
گردشگرآنلاین - مدیران لستر انگلستان از رایگان کردن سفر به وسیله اتوبوس‌های الکتریکی برای مردم خبر دادند.

به گزارش گردشگرآنلاین، طرح رایگان‌سازی سفر از طریق اتوبوس‌های الکتریکی در لستر با هدف تسهیل عبور و مرور برای افراد دارای معلولیت جسمی پیاده شده است، با این حال سایر شهروندان نیز می‌توانند از آن بهره بگیرند. البته سفر از طریق این خودروها تنها به سمت بعضی از مناطق، مراکز فروشگاهی عمده و جاذبه‌های مشهور شهر رایگان شده است، اما مدیران از امکان توسعه آن به سایر مناطق در آینده و در صورت اثربخشی آن بر کیفیت زندگی شهروندان و کاهش انتشار گازهای آلاینده خبر داده‌اند.

در این راستا، سه اتوبوس الکتریکی با ظرفیت ۲۱ نفر، هر ۱۰ دقیقه یک‌بار در یک مسیر دایره‌ای و خلاف جهت عقربه‌های ساعت مسافران را به مراکز مشخص شده می‌رساند و در طول مسیر ۱۲ بار توقف دارد. دسترسی به این اتوبوس‌ها از ساعت هشت صبح تا شش عصر و در تمام طول هفته (غیر از یکشنبه‌ها) امکان‌پذیر شده است و جالب این‌که قابلیت بهره‌گیری از اینترنت پرسرعت رایگان، وصل کابل‌های یواس‌بی در هر صندلی و مانیتورهای نمایش اطلاعات سفر برای مسافران فراهم آمده است. از همه مهم‌تر این‌که مسافران می‌توانند با تایپ کردن روی صفحه‌های نمایش اختصاصی هر صندلی، پیام خود را به صورت صوتی به گوش راننده‌ها برسانند و آن‌ها را از وضعیت اضطراری خود باخبر کنند.

مرحله آزمایشی رایگان‌سازی اتوبوس‌های الکتریکی لستر

اعضای شورای شهر لستر که به‌تازگی بهره‌گیری از اتوبوس‌های الکتریکی را برای شهروندان رایگان کرده‌اند در نظر دارند این طرح را به‌طور آزمایشی و برای مدت ۱۸ ماه پیاده کنند تا در صورت اثربخشی در بهبود کیفیت زندگی مردم و همچنین کاهش انتشار گازهای آلاینده به پیاده‌سازی دائمی آن و افزایش اتوبوس‌های مشابه برای این منظور بپردازند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در همین روزهای اولیه پیاده‌سازی رویکرد جدید، ساکنان لستر به شدت از سوار شدن بر این اتوبوس‌ها استقبال کرده‌اند و خواهان افزایش تعداد آن‌ها برای تسهیل عبور و مرور به تمام مناطق شهر شده‌اند.

مدیران لستر مدعی شده‌اند که اجرای طرح رایگان‌سازی اتوبوس‌های الکتریکی بیش از یک میلیون پوند برای شهر هزینه در بر داشته است که اداره حمل‌ونقل شهری مسئولیت آن را به عهده داشته است، با این حال اعضای شورای لستر از تأمین بودجه برای اجرای مراحل احتمالی بعدی پروژه خبر داده‌اند.

پیش از این نیز مدیران لستر اقدامات متعددی را در زمینه کاهش انتشار گازهای آلاینده ناشی از حمل‌ونقل در شهر اعمال کرده بودند، با این حال این افراد در نظر دارند خدمات خود را در این زمینه توسعه دهند، چراکه شاهد اثربخشی آن‌ها در کاهش آلودگی هوا، به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی و مهم‌تر از همه، افزایش رضایتمندی شهروندی بوده‌اند.

رایگان‌سازی اتوبوس‌های الکتریکی در لستر

رایگان‌سازی اتوبوس‌های الکتریکی در لستر

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.