• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خبر داد:

رشد قابل توجه بازدید از اماکن تاریخی نسبت به قبل از کرونا

  • کد خبر : 7146
  • 24 مارس 2022 - 13:30
رشد قابل توجه بازدید از اماکن تاریخی نسبت به قبل از کرونا

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: آمار بازدید از اماکن تاریخی نسبت به دوران پیش از کرونا رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش گردشگرآنلاین، فریدون فعالی اظهار کرد: از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا کنون بیش از ۷۰ هزار نفر از اماکن تاریخی استان کرمان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه باغ شاهزاده ماهان، ارگ تاریخی بم و حمام گنجعلیخان کرمان به ترتیب دارای بیشترین تعداد بازدیدکننده هستند افزود: در حال حاضر باغ شاهزاده ماهان در صدر بازدید گردشگران نوروزی استان کرمان قرار دارد.

وی با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تمامی اماکن موزه‌ای استان کرمان خاطرنشان کرد: از گردشگران نوروزی نیز درخواست می‌شود در راستای رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا همکاری لازم را با مدیران و کارکنان تاسیسات گردشگری و اماکن تاریخی به عمل آورند.

باید بدانید این شهر زیبا آنقدر جاذبه گردشگری و دیدنی‌ها در دل خود جای داده که با هر رده سنی و هر نوع سلیقه‌ای که دارید و به آن سفر کنید باز هم سفری خاطره انگیز را تجربه خواهید کرد؛ سفری به دلپذیری گرمای دوست‌داشتنی کویر و رایحه و طعم به یادماندنی زیره کرمان. پس بهتر است پیش از آنکه هتل و بلیط به مقصد کرمان را رزرو کنید، مکان های دیدنی کرمان را بشناسید تا با آسودگی خیال بتوانید برای بازدید از جاذبه های گردشگری کرمان برنامه ریزی کنید.

ارگ بم، بزرگ‌ترین بنا خشتی جهان است و در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده. متاسفانه این بنای باشکوه بر اثر زلزله بم در سال ۱۳۸۲خورشیدی بسیار آسیب دید؛ به طوری که یونسکو آن را در فهرست میراث جهانی در خطر قرار داد. حدود ۱۵ سال بازسازی بی‌وقفه توانست تا حدود قابل توجهی این بنای شگفت انگیز را مرمت کرد و دوباره گردشگران زیادی را برای دیدن آن به شهر بم بازگرداند.

گنبد جبلیه تنها بنای سنگی کرمان است که به موزه سنگ این شهر تبدیل شد. یکی از نکته‌هایی که این مکان دیدنی کرمان را جذاب‌تر کرده، تاریخچه نسبتا نامعلوم آن است؛ برخی این بنا را مربوط به دوران پیش از ورود اسلام به ایران می‌دانند که آتشکده یا آرامگاه یکی از بزرگان زرتشتی و از جمله بناهای «گبری» بوده و به مرور زمان نام آن به «جبلیه» تغییر کرده است. بر اساس نظریه دیگر قدمت آن به دوره سلجوقیان برمی‌گردد که این نظریه بسیار ضعیف است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.