• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

روستای وَن کاشان به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 10254
  • 18 آگوست 2022 - 13:37
روستای وَن کاشان به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان ضمن تاکید بر لزوم تدوین هر چه سریع‌تر تقویم گردشگری گفت: روستای وَن کاشان به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، احمد دانایی‌نیا ظهر امروز در بازدید از روستای وَن با تاکید بر قابلیت‌های منحصر به‌ فرد این روستا اظهار داشت: روستای ون دارای درخت چنار هزار ساله، چشمه‌های متعدد و مناظر طبیعی بکر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان افزود: با وجود امامزاده یوسف، آسیاب آبی و قرار داشتن چندین مجموعه کنار هم که محور فرهنگی _ تاریخی روستا ون کاشان می‌تواند به روستای هدف گردشگری تبدیل شود.

وی در این بازدید که با همراهی دهیار و اعضای شورای شوراب روستا همراه بود، روستای وَن را یکی از روستای باقابلیت جذب گردشگر دانست و افزود: محور فرهنگی- تاریخی این روستا که از امامزاده یوسف تا درخت چنار هزارساله امتداد دارد یکی از بی‌نظیرین محورهای گردشگری روستایی است که به زودی در فهرست میراث ملی ثبت خواهیم کرد.

دبیر ستاد خدمات هماهنگی سفر شهرستان کاشان ابراز داشت: روستاهای کاشان ظرفیت بی‌نظیری از داشته فرهنگی و گردشگری دارند که امیدوارم با تدوین هرچه سریعتر تقویم گردشگری شهرستان، گردشگران بیشتری از روستاها بازدید کنند و شاهد رونق گردشگری روستایی باشیم.

این روستا در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال‌غربی شهرستان کاشان و در مرز استان اصفهان با استان‌های مرکزی و قم واقع شده‌است. فاصله هوایی روستا تا کاشان ۴۰ کیلومتر است، اما فاصله جاده ای آن حدود ۵۰ کیلومتر است. مساحت روستا (نقاط مسکونی، باغات و اراضی) بدون در نظر گرفتن مزرعه‌ها حدود یک کیلومتر مربع (یک میلیون متر مربع معادل ۱۰۰ هکتار) است.

به لحاظ موقعیت نسبی روستای ون از سمت غرب به روستای رهق، از شرق به روستاهای سار و وادقان و از جنوب به روستای ارمک یک همسایه‌است. روستای ون به لحاظ تقسیمات ناهمواری‌ها در محدوده‌ای میان‌کوهی استقرار یافته‌است. کوه قوقو در ۷ کیلومتری، کوه زیرآب در بند در ۶ کیلومتری و کوه‌سونی در ۵ کیلومتری شمال‌شرقی روستا قرار دارد.

این روستا در دهستان کوه دشت قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۶ نفر (۱۰۲خانوار) شامل ۱۳۳ مرد و ۱۲۳ زن بوده‌است.

منبع: اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.