• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

روستای “کووه‌ای” ظرفیتی بالقوه در گردشگری قشم است

  • کد خبر : 11492
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
روستای “کووه‌ای” ظرفیتی بالقوه در گردشگری قشم است
گردشگرآنلاین - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: روستای کووه‌ای ظرفیتی بالقوه در حوزه گردشگری جزیره به شمار می‌رود که خواهان توجه بیشتر است.

به گزارش گردشگرآنلاین از قشم، افشار فتح‌الهی در نشست با اعضا شورای اسلامی و دهیار کووه‌ای اظهار داشت: کووه‌ای در مسیر تردد گردشگران قرار دارد و وجود طبیعت بکر و سواحل زیبا، ظرفیت این روستا را برای تبدیل به مقصد گردشگری دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای صنعت سبز گردشگری در این روستا موجب ایجاد شغل‌های پایدار و مولد و حذف مشاغل کاذب و فصلی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید برضرورت تکمیل کمپ پارک و افزایش مجموعه‌های بومگردی کووه‌ای، افزود: ایجاد اماکن اسکان و اقامت گردشگران در این روستا و ارتقای زیرساخت‌های رفاهی، کووه‌ای را به یکی از روستاهای مقاصد گردشگری تبدیل می‌کند.

به گفته فتح‌الهی استفاده از ظرفیت وب و فضای مجازی برای معرفی کووه‌ای به گردشگران داخلی و خارجی موضوع مهم دیگری است که باید مدنظر قرار بگیرد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با تاکید بر لزوم نمایشگاه عرضه مستقیم صنایع دستی، اضافه کرد: باید با حذف واسطه‌ها شرایط را سمتی پیش برد که بیشترین سود نصیب تولیدکننده شود و قیمت برای گردشگران نیز کاهش یابد.

وی ادامه داد: به همین منظور به دنبال راه‌اندازی نمایشگاه عرضه مستسقیم محصولات صنایع دستی در شهر قشم و اختصاص غرفه به هر یک روستاها هستیم و همزمان در روستاها هم باید این شرایط فراهم شود.

فتح‌الهی ضمن ابراز تحسین از انتخاب کووه‌ای به عنوان روستای نمونه قرآنی، بیان کرد: فعالیت‌های فعالان فرهنگی کووه‌ای درخور تقدیر است و تلاش می‌کنیم بستر توسعه این اقدامات را با همکاری مردم روستا فراهم کنیم.

کوویی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم در استان هرمزگان ایران است. کوویی از شمال با دریا، از جنوب با جادهٔ لافت به قشم، از شرق با درگهان و از غرب با اسکله کاوه همجوار است فاصله از درگهان ۵ کیلومتر از قشم ۲۵ کیلومتر از لافت ۳۵ کیلومتر شغل اکثریت مردم ماهیگیری و ملوانی لنج‌های باری می‌باشد که البته شغل‌های متداول جامعه مانند بنایی و مغازه داری و خدماتی هم جای خود را دارند.

روستای "کووه‌ای" ظرفیتی بالقوه در گردشگری قشم است

روستای “کووه‌ای” ظرفیتی بالقوه در گردشگری قشم است

منبع: سازمان منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11492

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.