• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

روندی نو در مهمان‌نوازی

  • کد خبر : 13270
  • 25 اکتبر 2022 - 13:04
روندی نو در مهمان‌نوازی
گردشگرآنلاین - بازیگران صنعت مهمان‌نوازی باید همه نقش‌های خود را در سیستم غذایی بازنگری کنند و سعی کنند راه‌هایی برای ارائه غذای پایدارتر به مهمانان بیابند و در عین حال سفری به سمت رژیم‌های غذایی پایدارتر را پیشنهاد کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین، غذا همیشه نقش اساسی در صنعت مهمان‌نوازی داشته است. بارزترین مثالی که این واقعیت را نشان می‌دهد، اهمیت روزافزون بازار گردشگری آشپزی است. تا سال ۲۰۳۲، انتظار می‌رود که طبق اطلاعات بازار آینده، از ۴۵۳۰,۹ میلیارد دلار فراتر رود که به معنای نرخ رشد سالانه ترکیبی تقریباً ۱۶.۶ درصد در سال است. علاوه بر این، در مورد گردشگری آشپزی، روندهای جدیدی در حال ظهور هستند. در واقع، مسافران در حال بازنگری در تأثیر مصرف خود هستند، وگان‌ها، گیاه‌خواران و انعطاف‌پذیران در گردشگری غذایی جذابیت زیادی پیدا می‌کنند.

سال ۲۰۲۲ نشان داده است که چقدر سیستم غذایی ما در برابر حوادث شدید ضعیف است. قیمت مواد غذایی به دلیل جنگ در اوکراین در سراسر جهان افزایش یافته است، اما این تنها دلیل نیست. رویدادهای شدید آب و هوایی، مانند خشکسالی، سیل و گرمای طوفانی، بر تولید مواد غذایی فشار وارد کرده و عرضه را محدود نگه داشته و قیمت‌ها را بالا نگه داشته است. به عنوان مثال، موج گرما می‌تواند برداشت غلات را در سال جاری نسبت به فصل گذشته ۵ درصد در اتحادیه اروپا کاهش دهد. در چین، یک خشکسالی مهم نیز تولید مواد غذایی را تهدید می‌کند و بر سیستم غذایی فشار می‌آورد.

روندی نو در مهمان‌نوازی

اگر برخی از تأثیرات تغییرات آب و هوایی را بتوان به راحتی توسط چشم انسان مشاهده کرد. با این حال، تأثیرات آنها به همان اندازه نگران‌کننده است. جمعیت زنبورها در حال کاهش است، به این معنی که کمتر و کمتر از آن حشرات قادر خواهند بود کار خود را انجام دهند. گرده‌ افشانی گیاهان که بدون شک غذای واقعی برای انسان است و در واقع، “زنبورها، به ویژه، مسئول گرده افشانی حدود ۹۰ محصول تجاری تولید شده” در میان سایر گیاهان هستند.

بازگشت به یک اتفاق خوب کاهش مصرف گوشت با وگان شدن (گیاهخوار شدن) یا انعطاف‌پذیر شدن حداقل دو فایده برای سیستم غذایی ما خواهد داشت. بیایید بریتانیا را مثال بزنیم. با دانستن اینکه غذاهای حیوانی ۵۷ درصد از گازهای گلخانه‌ای کشاورزی را تشکیل می‌دهند در مقابل ۲۹ درصد برای مواد غذایی از گیاهان در بریتانیا و اینکه در حال حاضر، ۸۵٪ از زمین‌های کشاورزی در انگلیس به عنوان مرتع برای چرای حیوانات مانند گاو یا کاهش مصرف گوشت می‌تواند به کاهش تاثیر آب و هوای شدید و جلوگیری از کمبود مواد غذایی و افزایش قیمت محصولات با رشد مستقیم غذا برای انسان‌ها و نه دام‌ها کمک کند.

مزیت دوم این است که گازهای گلخانه‌ای را نیز کاهش می‌دهد زیرا «چریدن و تغذیه دام حدود ۸۰ درصد از زمین‌های کشاورزی زمین را مصرف می‌کند، همه چیز از شیر گاو گرفته تا جنگل‌زدایی انبوه زمین برای ایجاد مراتع است که باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود، بنابراین، به گفته دانشمندان، تغییرات رژیم غذایی برای برآوردن محدودیت دو درجه‌ای در تغییر دمای جهانی ضروری است، به خصوص که می‌توان غذاهای گیاهی قابل مقایسه از نظر تغذیه‌ای را با تأثیر کمتر آب و هوایی پیدا کرد. با این حال، دستورالعمل‌های رژیم غذایی دولت ایالات متحده برای سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۵ این حقایق را نادیده می‌گیرند و هرگز به تأثیر آب و هوای غذا اشاره نمی‌کنند. دانشمندان از دولت ایالات متحده می‌خواهند که این موضوع را برای دستورالعمل‌های رژیم غذایی ۲۰۲۵-۲۰۳۰ در نظر بگیرد و تغییرات رژیم غذایی را پیشنهاد کند که باید اجرا شود.

به عبارت دیگر، بازیگران صنعت مهمان‌نوازی باید همه نقش‌های خود را در سیستم غذایی بازنگری کنند و سعی کنند راه‌هایی برای ارائه غذای پایدارتر به مهمانان بیابند و در عین حال سفری به سمت رژیم‌های غذایی پایدارتر را پیشنهاد کنند. به نظر می رسد که به هر طریقی، صنعت باید خود را با صنعت مهمان‌نوازی سازگار کند، یا به این دلیل که تعداد فزاینده موج گرما باعث افزایش ناامنی غذایی می‌شود یا به این دلیل که مصرف‌کنندگان متوجه شده‌اند که چه چیزی در خطر است و گزینه‌های غذایی پایدارتری را درخواست خواهند کرد. با جدی گرفتن مسائل مربوط به سیستم غذایی ما، بخش مهمان‌نوازی تنها می‌تواند انعطاف‌پذیرتر شود. در واقع، غذا تأثیر مهمی بر کیفیت خدمات هتل‌ها و رستوران‌ها دارد. برای آن نهادها مهم است که مطمئن شوند که می‌توانند با کمبود مواد غذایی مواجه شوند. علاوه بر این، آنها باید مسئولیت‌پذیر باشند و نقش فعالی در سبز کردن سیستم غذایی داشته باشند.

نوآوری

در مورد پروتئین‌ها چطور؟ غذاهای نوآورانه، رژیم‌های غذایی بدون گوشت و اختراع مجدد زباله‌های غذایی از طرف دیگر، نوآوری هرگز متوقف نمی‌شود و کنجکاوی انسان می‌تواند جهان را نجات دهد. کارآفرینان در حال توسعه نوآوری‌های غذایی برای ارائه جایگزین‌هایی برای مصرف گوشت هستند. به زودی امکان یافتن مرغ سرخ شده وگان در سوپرمارکت‌ها و جایگزین‌های بیشتر پنیر وگان وجود خواهد داشت. استارت‌آپ‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی بر روی منابع جایگزین پروتئین و مواد غذایی جدید کار می‌کنند. شرکت Air Protein گوشت هوا را از، هوا می‌سازد آنها عناصر موجود در هوا را با استفاده از فرآیندی مشابه نحوه تولید ماست به پروتئین پایدار تبدیل می‌کنند.

OmniFoods در حال توسعه نوآوری‌هایی برای ترویج یک رژیم غذایی گیاهی است، طیف محصولات OmniSeaFood آن که از سویای غیر GMO تولید می‌شود. به موازات آن، کارآفرینان دیگر رستوران‌های فست فود راه‌اندازی می‌کنند و غذاهای سالم و گیاهی را به مشتریان ارائه می‌دهند.

به گزارش گردشگر آنلاین، استارت‌آپ‌های بیشتری به سمت گوشت‌های پرورشی روی می‌آورند، پرورش گوشت در آزمایشگاه‌ها با استفاده از علم سلولی (بدون کشتن حیوانات).
یک جایگزین شناخته شده، اما اجرای آن چالش برانگیزتر است، زیرا استانداردهای بصری و طعم غربی را برآورده نمی‌کند، حشرات هستند. برای مثال، کرم‌های آرد، منبع پروتئینی سازگار با محیط زیست با طعمی شبیه گوشت هستند و قبلاً به عنوان یک میان وعده برای حیوانات خانگی استفاده شده است. برای مثال، Loopworm، یک استارت‌آپ کشاورزی که از حشرات برای تولید محصولات جدید مبتنی بر زیست استفاده می‌کند، ۳,۴ میلیون دلار سرمایه اولیه را از سرمایه‌گذاران پیشرو جذب کرده است.

کرم‌های بخارپز یا جیرجیرک‌های سرخ شده می‌توانند غذای آینده ما باشند. کلمه انتوموفاژی را به خاطر بسپارید، تمرین خوردن حشرات، به زودی رایج خواهد شد. علاوه بر این، فرآیندهای جدید پخت و پز حشرات برای ایجاد طعمی مشابه آنچه که مردم غرب به آن عادت دارند، آزمایش می‌شوند. چاپگرهای سه بعدی مواد غذایی می‌توانند این ظروف حشرات را از نظر بصری جذاب کنند. اگر ایده‌های غذایی جدید را وسوسه‌انگیز نمی‌دانید، می‌توانید نگاهی تازه به میوه‌های موجود بیندازید. به گفته محققان، ممکن است به زودی میوه نان را در قفسه‌ها ببینیم، جایگزینی آشپزهای جدید یک رویه نو است بیشتر و بیشتر مردم نگران توسعه پایدار هستند. دولت‌ها شرکت‌ها را تشویق می‌کنند تا کشاورزی را پیش ببرند و روی محصولات جدید و فرآیندهای کشاورزی کار کنند که می‌تواند تغییرات آب و هوایی را کاهش داده و امنیت غذایی را تقویت کند. دبی در حال ایجاد یک اکوسیستم جدید برای مشاغل کشاورزی است.

مصرف‌کنندگان جوان‌تر، نسل زدی‌ها Gen Z، خواهان محصولات پایدار و سالم است. سلبریتی‌ها شروع به سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های پایداری مانند Back To the Roots کرده‌اند، یک سرمایه‌گذاری در خانه باغبانی که به دلیل کنجکاوی در یک کلاس اخلاق تجاری در دانشگاه برانگیخته شد. کشاورزی عمودی در فضای داخلی همچنین می‌تواند با ارائه رویکردهای جدید برای تولید مواد غذایی، آینده کشاورزی را متحول کند، که به ویژه در مواقعی که زمین‌های کشاورزی کمبود دارند، مهم است. آشفتگی فعلی در کشاورزی منجر به آشفتگی در بازارها می‌شود و راه حل‌های ممکن زیادی برای ناامنی غذایی وجود دارد، اما چالش توسعه این نوآوری‌ها تا نقطه تولید انبوه حل نشده باقی مانده است.

یک راه دیگر به غیر از صنعت مهمان‌نوازی که برای حرکت به سمت مصرف پایدار، مقابله با مشکل ضایعات مواد غذایی است، همانطور که یکی از سرآشپزها با تولید طیف وسیعی از بستنی‌ها و شربت‌های تهیه شده از مواد اضافی جمع آوری شده از کشاورزان و تولیدکنندگان انجام می‌دهد. این غم‌انگیز است که در زمانی که بشریت با کمبود مواد غذایی مواجه است، زباله‌های خوراکی در محل‌های دفن زباله بیشتر از پلاستیک یا کاغذ است. یکی از راه حل‌ها یافتن راهی برای گرد هم آوردن سریع و به موقع خریداران و فروشندگان است تا از ورود محصولات آلوده به زباله جلوگیری شود. Tridge، یک استارت آپ کره جنوبی که خریداران و فروشندگان کشاورزی جهانی را در بیش از ۱۵۰ کشور با ارائه قیمت‌های مناسب به هم متصل می‌کند، تاکنون ۳۷ میلیون دلار با ارزش ۲,۷ میلیارد دلاری جذب کرده است.

روندی نو در مهمان‌نوازی

روندی نو در مهمان‌نوازی

منبع: میراث‌آریا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.