• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

رونق اقتصادی استان گلستان با احداث تله‌کابین علی‌آبادکتول و گرگان

  • کد خبر : 11706
  • 19 سپتامبر 2022 - 10:16
رونق اقتصادی استان گلستان با احداث تله‌کابین علی‌آبادکتول و گرگان
گردشگرآنلاین - نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث تله‌کابین در علی‌آبادکتول و گرگان در حوزه گردشگری تحول ایجاد می‌کند.

به گزارش گردشگرآنلاین از گرگان، رحمت الله نوروزی در بازدید رئیس سازمان محیط زیست از جنگل‌های هیرکانی اظهار داشت: احداث تله‌کابین علی‌آبادکتول و گرگان در حوزه گردشگری تحول ایجاد و رونق اقتصادی را در استان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت و قابلیت‌های خوبی در حوزه گردشگری به لحاظ طبیعی در استان گلستان وجود دارد، افزود: استفاده از این ظرفیت‌ها به صورت اصولی می‌تواند در رشد اقتصادی و توسعه استان موثری باشد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های گردشگری باید با حفظ محیط زیست باشد، تصریح کرد: می‌توان مانند استان‌های گیلان و مازندران تله‌کابین در گرگان و علی‌آباد کتول احداث و زمینه رشد اقتصادی استان فراهم شود.

نوروزی تاکید کرد: احداث تله‌کابین در علی‌آبادکتول و گرگان در حوزه گردشگری تحول ایجاد کرده و قطعاً رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.

سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس محیط زیست کشور همچنین امروز از محل طرح تله‌کابین گرگان هم بازدید کرد.

احداث طرح تله‌کابین ناهارخوران گرگان با ساخت سه ایستگاه و به طول سه هزار و ۱۰۰ متر با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که این طرح به دلیل مخالفت محیط زیست هنوز نتوانسته مجوزهای لازم را کسب کند.

همچنین طرح‌تله کابین علی آبادکتول از دل جنگل‌های هیرکانی عبور می‌کند، علاوه بر حفظ محیط زیست، حفظ درختان در مسیر تله‌کابین باید در نظرگرفته شود.

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر اقتصاد استان گلستان گردشگری است. این استان با داشتن مناطق و شهرستان‌های زیبا هرساله گردشگران داخلی وخارجی زیادی را به خود جذب می‌کند.

 مراکز دیدنی همان‌طور که گفته شد استان گلستان به دلیل آب و هوا، پوشش گیاهی و پارک‌های طبیعی زیبایی، مانند پارک ملی گلستان، از مرکزهای مهم گردشگری ایران به‌شمار می‌آید.

استان گلستان بیش از دو میلیون هکتار زمین، آبی و دیم، زیر کشت دارد. گندم، جو، پنبه و آفتابگردان از فراورده‌های کشاورزی اصلی این استان است.

رونق اقتصادی استان گلستان با احداث تله‌کابین علی‌آبادکتول و گرگان

رونق اقتصادی استان گلستان با احداث تله‌کابین علی‌آبادکتول و گرگان

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.