• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

رونمایی از پوستر «تا صد سالگی باستانی پاریزی»

  • کد خبر : 16999
  • 26 دسامبر 2022 - 9:59
رونمایی از پوستر «تا صد سالگی باستانی پاریزی»
گردشگرآنلاین - در تداوم سلسله برنامه‌های «آینه‌دار دوران: نکوداشت استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی» از پوستر «تا صد سالگی باستانی پاریزی» رونمایی شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، «آینه‌دار دوران» در سال‌های گذشته دو دوره برگزار شد و امسال همزمان با زادروز استاد محمدابراهیم باستانی پاریزی فقط به رونمایی از پوستر برنامه‌های «تا صد سالگی باستانی پاریزی» و اعلام برنامه‌های خود تا یکصد سالگی این استاد شناخته شده زبان و ادبیات فارسی پرداخت.

«از پاریز تا پاریس» و «از باستانی پاریزی تا خواجوی کرمانی» عنوان برنامه‌های آینه‌دار دوران ( نکوداشت استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی) در سال‌های گذشته بود.

در این جلسه حمید باستانی پاریزی، فرزند استاد باستانی پاریزی بر توجه به جایگاه و شخصیت دانشگاهی استاد باستانی پاریزی در کنار شخصیت‌ فرهنگی او در برنامه‌های ویژه نکوداشت او و ویژه برنامه یکصد سالگی استاد تاکید کرد.

همچنین با همراهی باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران نمایشگاهی دائم از آثار اهدایی آینه‌دار دوران با موضوع استاد باستانی پاریزی در محل باغ نگارستان راه‌اندازی شود.

همچنین در این جلسه نماهنگ «بی انتهاتر از عشق» به یاد استاد باستانی پاریزی با ترانه‌سرایی مرحوم افشین یداللهی و خوانندگی شهرام ناظری به خانواده باستانی پاریزی‌ اهداء شد.

محمدابراهیم باستانی پاریزی (۳ دی ۱۳۰۴ پاریز – ۵ فروردین ۱۳۹۳ تهران) تاریخ‌دان، نویسنده، پژوهشگر، شاعر، موسیقی‌پژوه، استاد دانشگاه تهران و از درویشان گنابادی بود.

محمد ابراهیم باستانی پاریزی در سوم دی‌ماه ۱۳۰۴ در پاریز، از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان زاده شد.

وی تا پایان تحصیلات ششم ابتدایی در پاریز تحصیل کرد و در عین حال از محضر پدر خود حاج آخوند پاریزی هم بهره می‌برد. پس از پایان تحصیلات ابتدایی و دو سال ترک تحصیل اجباری، در سال ۱۳۲۰ تحصیلات خود را در دانش‌سرای مقدماتی کرمان ادامه داد و پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۲۵ برای ادامهٔ تحصیل به تهران آمد و در سال ۱۳۲۶ در دانشگاه تهران در رشتهٔ تاریخ تحصیلات خود را پی گرفت. باستانی پاریزی به گواه خاطراتش از نخستین ساکنان کوی دانشگاه تهران (واقع در امیرآباد شمالی) است.

رونمایی از پوستر «تا صد سالگی باستانی پاریزی»

رونمایی از پوستر «تا صد سالگی باستانی پاریزی»

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.