• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

ریزش مسافران سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 19309
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
ریزش مسافران سیستان و بلوچستان
گردشگرآنلاین - رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران سیستان و بلوچستان می‌گوید استقبال مسافران نوروزی از این استان تاکنون پایین‌تر از نوروز هر سال بوده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از سیستان و بلوچستان، محمدمهران صالح‌زهی با بیان این‌که تاکنون ضریب اشغال هتل‌های استان سیستان و بلوچستان برای نوروز ۱۴۰۲ به ۵۰ درصد هم نرسیده است، اظهار کرد: امیدواریم در روزهای باقی‌مانده شاهد بالاتر رفتن ضریب اشغال اقامتگاه‌ها باشیم. واقعیت این است که ما در زاهدان به عنوان شهر مرکز استان، اقامت‌های طولانی‌مدت نداریم، بلکه از این شهر بیشتر به عنوان راه ارتباطی به طرف جنوب استان و مشخصا چابهار استفاده می‌شود. بنابراین بیشترین ضریب اشغال هتل‌های استان سیستان و بلوچستان در چابهار است.

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران سیستان و بلوچستان ادامه داد: گردشگری در ایران می‌تواند مثل خیلی از کشورهای دنیا یکی از منابع اصلی درآمد باشد. رونق گردشگری برای مردم منطقه هم عواید زیادی دارد، از جمله ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ناشی از گردش مالی در سطح استان سیستان و بلوچستان.

صالح‌زهی افزود: سیستان و بلوچستان از استان‌های برخوردار از جاذبه‌های گردشگری است که کمتر دیده شده است. این جاذبه‌ها در نقاط مختلف استان وجود دارند، از زاهدان به عنوان شهر مرکز استان تا زابل و جنوب بلوچستان و منطقه چابهار و سواحل مکران و… شما در سراوان سنگ‌نبشته‌هایی  می‌بینید که تاریخ دیرینه‌ای بر آن‌ها گذشته و این برای گردشگران تاریخی و فرهنگی بسیار جذاب است. این تنها یک نمونه از جاذبه‌های گردشگری این استان است و گردشگران عزیز اعم از هموطنان و یا گردشگران خارجی با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانند از تنوع جاذبه‌های گردشگری استان مطلع شوند و مقصدشان را انتخاب کنند.

کاهش حجم سفرها به استان سیستان و بلوچستان از نظر کارشناسان گردشگری، علاوه‌بر «تبلیغات سیاهی که علیه این منطقه شده»، بیشتر به «محدودیت تامین سوخت در این استان» برمی‌گردد. در دی‌ماه ۱۴۰۱ وزیر نفت به دنبال گله نمایندگان مردم این استان در مجلس، وعده افزایش سهمیه سوخت استان سیستان و بلوچستان را داده بود. همچنین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفته بود: کدینگ کارت‌های سوخت در ایام نوروز برای تمام گردشگری و مسافران برطرف خواهد شد و مسافران با مسأله کدینگ کارت سوخت مواجه نخواهند شد. شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی استان نیز تعدادی کارت سوخت آزاد در جایگاه‌های سوخت تعبیه می‌کند که اگر خودرو گردشگران نوروزی با مشکل تامین سوخت مواجه شد، این کارت در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

طبق طرح کدینگ، جایگاه‌های سوخت در استان سیستان و بلوچستان به دلیل آن‌چه قاچاق سوخت عنوان می‌شود صرفا مجاز به ارائه سوخت به پلاک‌های بومی استان هستند.

ریزش مسافران سیستان و بلوچستان

ریزش مسافران سیستان و بلوچستان

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=19309

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.