• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
تدارک اسکان موقت و بازگشت زائران

زائران اربعین تا اطلاع ثانوی به مرزهای عراق مراجعه نکنند

  • کد خبر : 10899
  • 30 آگوست 2022 - 14:20
زائران اربعین تا اطلاع ثانوی به مرزهای عراق مراجعه نکنند
گردشگرآنلاین - مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه زائران اربعین تا اطلاع ثانوی از مراجعه به مرزهاخودداری کنند، گفت: پیش‌بینی و برنامه ریزی اسکان موقت زائران در مرزها و بازگشت آن دسته از زائرانی که قصد بازگشت به شهرهای خود را دارند، انجام شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، سید مصطفی فاطمی با اشاره به تحولات و اتفاقات کشور عراق، اظهار داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و ستاد مرکزی اربعین هماهنگی کامل با هم دارند و در این‌باره بین این دو دستگاه هماهنگی لازم برای ارائه خدمات شایسته به زائران وجود دارد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی افزود: درخواست ما از زائران این است که با توجه به اتفاقات کشور عراق تا اطلاع ثانوی از مراجعه به مرزهای استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام خودداری کنند تا شاهد ازدحام در مرزها نباشیم.

وی اضافه کرد: به‌منظور ارائه خدمات شایسته به زائران اربعین حسینی، پیش‌بینی اسکان موقت برای آنها در مرزها انجام شده و تا این لحظه گزارشی درباره مشکلات زائران نداشتیم، خوشبختانه با کمک مردم و مسئولان آرامش در مرزها برقرار است و زائران در سلامت کامل هستند.

فاطمی گفت: در هر سه استان که با کشور عراق مرز مشترک داریم، تمهیدات لازم اندیشیده شده و پیش‌بینی‌های لازم تدارک دیده شده است، ادارت کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سه استان خوزستان، کرمانشاه و ایلام در خدمت زائران هستند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای بازگشت آن دسته از زائرانی که قصد بازگشت به شهرهای خود را دارند انجام شده و وسائل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس به تعداد کافی در نظر گرفته شده است.

در سال‌های اخیر، جمعیت حاضر در مراسم سوگواری اربعین در عراق از بزرگترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان بوده‌است. به گفته رئیس شورای استان کربلا، تعداد زائران اربعین حسینی در سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵ میلادی، ۱۴۳۷ قمری) به ۲۷ میلیون نفر رسیده‌است. این تعداد زائر در طول ۱۰ روز وارد کربلا شده و پس از زیارت خارج شده‌اند.

میلیون‌ها نفر در روزهای منتهی به اربعین، مسیر نجف_کربلا را در حدود سه روز، پیاده طی می‌کنند و در موکب‌ها پذیرایی و اسکان داده می‌شوند.

اغلب زائران غیر عراقی، مسیرِ نجف به کربلا به طول ۸۰ کیلومتر را پیاده، در مدت سه روز در یک راهپیمایی مسالمت‌آمیز طی می‌کنند. دولت ایران در تلاش است تا مراسم اربعین حسینی را به‌طور مشترک با کشور عراق، به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار معنوی یونسکو ثبت کند.

زائران اربعین تا اطلاع ثانوی به مرزهای عراق مراجعه نکنند

زائران اربعین تا اطلاع ثانوی به مرزهای عراق مراجعه نکنند

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.