• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

زمینه سفر گردشگران عراقی به استان کردستان فراهم است

  • کد خبر : 5558
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
زمینه سفر گردشگران عراقی به استان کردستان فراهم است

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: زمینه حضور گردشگران عراقی در ایران به ویژه استان کردستان فراهم شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از کردستان، یعقوب گویلیان به تشریح جزئیانی از نشست مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فعالان بخش خصوصی با همتایان پاکستانی و اقلیم کردستان عراق که در هتل اوین تهران برگزار شد، در ارتباط با گردشگران عراقی پرداخت و اظهار داشت: در این نشست شرکت‌های تورگردان‌ ایرانی بسته‌های گردشگری خود را در زمینه گردشگری سلامت، تفریحی، تاریخی و فرهنگی به شرکت‌های تورگردانان کشورهای پاکستان، عراق و اقلیم کردستان عراق ارائه کردند.

وی با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی با بخش‌های خصوصی و دولتی اقلیم شمال عراق و سرکنسول ایران در کردستان برقرار است، گفت: خوشبختانه پس از گذشت دوماه از تبادل تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ بین استان کردستان و اقلیم شمال عراق، شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب چهار تور به استان بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان افزود: در نشست اخیر با توجه به ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و همچنین وجود مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق، بر فراهم شدن زمینه حضور گردشگران عراقی در ایران به ویژه استان کردستان تأکید شد.

وی تصریح کرد: یقیناً با تصمیمات این نشست، زمینه‌ توسعه همکاری‌های بیشتر مابین فعالان حوزه گردشگری کشور ایران و اقلیم کردستان عراق فراهم خواهد شد.

گویلیان بیان کرد: برای توسعه همکاری‌ها و ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی از اقلیم شمال عراق، آماده همکاری با سایر انجمن و بخش‌های دولتی و خصوصی در استان‌ها هستیم.

منبع: میراث فرهنگی کردستان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.