• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

سومین گنجواره تخت فولاد با محوریت زنان

  • کد خبر : 17301
  • 05 ژانویه 2023 - 12:51
سومین گنجواره تخت فولاد با محوریت زنان
گردشگرآنلاین - مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد از برگزاری سومین گنجواره تخت فولاد نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد با موضوع «آشنایی با زنان مشهور در تخت فولاد» خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از اصفهان، هادی نظری اظهار کرد: سومین گنجواره تخت فولاد که هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود در ادامه سلسله رویدادهای «گنجواره‌؛ نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد» است که به معرفی و روایت زندگی زنان شاخص مدفون‌شدهدر مجموعه تخت فولاد می‌پردازد.

او ادامه داد: بیش از ۱۸ شخصیت زن شاخص و مؤثر در مجموعه تخت فولاد مدفون‌شده‌اند که مریم بیگم، بانو مجتهده امین، بی‌بی مریم، مادر مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی، مادر شاهزاده، نسمه خاتون، زهره بحرینیان، زهرا زندی زاده و قدسیه احتشامی، مورد هدف سومین رویداد گردشگری گنجواره است.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد با اشاره به مقام و جایگاه زن در اسلام، اضافه کرد: بیان کرد: زن در نظام الهی جایگاه ویژه‌ای دارد و بانوان این مرزوبوم همواره در عرصه‌های مختلف مدیریتی، خانواده، اجتماعی و کارآفرینی موفق بوده‌اند؛ ازاین‌رو به بهانه الگوسازی و اسطوره‌یابی برای نوجوانان امروز، تور آشنایی با زنان مشهور در تخت فولاد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
مؤثرترین راه برای عبور از رکود کرونا
نفرات برتر نخستین جشنواره عکس میراث زنان جزیره قشم معرفی شدند
سایت جهانی تخت جمشید نیازمند ارائه خدمات گردشگری
توسعه حرم شاهچراغ (ع) یا حفظ میراث فرهنگی؟

نظری یادآوری کرد: یکی از جاذبه‌های این تور، آشنایی با فلسفه بالشتک قبور زنان در قدیم، ماده‌تاریخ مزارات زنان و معرفی تکایا و بنای آرامگاهی زنان شاخص است.

او در خصوص رویداد «گنجواره‌؛ نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد» توضیح داد: هدف از این گنجواره‌ها که به‌صورت رویدادهای گردشگری برگزار می‌شود، شناساندن ظرفیت‌ها و جذابیت‌های تخت فولاد در ابعاد و موضوع‌های مختلف است و در هریک، با انتخاب یک موضوع، بخش‌هایی از تخت فولاد مطالعه و بازدید می‌شود.

او افزود: گنجواره اول با عنوان «آب و آیین» با رویکرد آشنایی با سازه‌ها و عناصر مرتبط با آب برگزار شد و از بخش‌هایی مرتبط در تخت فولاد مانند سنگ آب‌ها، تشت آب‌ها، آب‌انبار کازرونی به‌عنوان تنها آب‌انبار زنده شهر، حوض‌خانه کازرونی و نهرهای موجود بازدید شد. دومین گنجواره نیز «طاق بهشت» نام داشت که با موضوع گنبدهای تخت فولاد برگزار شد و شرکت‌کنندگان از تکایای بابا رکن‌الدین، خاتون‌آبادی، خوانساری، بیدآباد و سیدالعراقین بازدید کردند، ضمن اینکه در دومین گنجواره صعود به مناره مصلا نیز انجام شد.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد گفت: سومین گنجواره نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد با موضوع «آشنایی با زنان مشهور در تخت فولاد» در تاریخ ۲۲ دی‌ماه برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در این تور تخصصی می‌توانند عدد ۴ را به شماره ۵۰۰۰۱۲۲۳۳ پیامک کنند یا با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس حاصل بگیرند.

زنان، محور سومین گنجواره تخت فولاد

زنان، محور سومین گنجواره تخت فولاد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.