• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

زندگی دانشجویی در گنت آسان‌تر می‌شود

  • کد خبر : 15656
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
زندگی دانشجویی در گنت آسان‌تر می‌شود
گردشگرآنلاین - دانشجویان دانشگاه گنت می‌توانند برای بهره‌مندی از مسکن‌های دانشجویی، از تسهیلات ویژه شهر بروخه در نزدیکی گنت بهره ببرند که فاصله آن‌ها با قطار تنها ۳۰ دقیقه است.

به گزارش گردشگرآنلاین، مقامات دانشگاه گنت در بلژیک اعلام کردند که ۱۰۰ اتاق دانشجویی را در شهر بروژ اجاره خواهند داد تا زندگی دانشجویی در گنت را آسان کنند. از آنجایی که دانشگاه در شهر گنت واقع شده است، دانشجویانی که در محل اقامت جدید زندگی می‌کنند باید هر روز بیش از ۴۰ کیلومتر رفت و آمد کنند.

این دانشگاه همچنین گفته است که این مسکن‌ها برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که توانایی مالی اجاره بخش خصوصی را ندارند. همچنین، قیمت اجاره مسکن طبقه‌بندی شده است؛ به این معنی که بعضی مستأجران، واجد شرایط دریافت یارانه خواهند بود.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، این تصمیم پس از شکست برنامه‌های ساخت مسکن دانشجویی بیشتر در گنت گرفته شد. اکنون، مدیریت دانشگاه ادعا می‌کند که در واقع اجاره اتاق در بازار خصوصی راهی ارزان‌تر و سریع‌تر برای تأمین مسکن خواهد بود.

علاوه بر این، اتاق‌ها در نزدیکی ایستگاه قطار بروژ قرار دارند تا گزینه‌های بهتری برای سفر فراهم کنند، زیرا قطار بین دو شهر کمتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. مقامات می‌گویند که امکان توسعه احتمالی این مکان به ۲۵۰ اتاق وجود دارد.

علاوه بر این، مقامات دانشگاه گنت همچنین به دنبال یافتن محل اقامت دانشجویی در کورتریک، یکی دیگر از شهرهای بلژیک واقع در کمتر از ۵۰ کیلومتری گنت، با ویژگی وجود قطار مشابه هستند. کارکنان قول داده‌اند که این طرح را گسترش دهند و از سال ۲۰۲۴ تعداد ۵۰۰ اتاق در قلمرو گنت اجاره دهند.

همانطور که دانشگاه اعلام کرده است، بسیاری از دانشجویان برای یافتن محل اقامت در بازار خصوصی املاک در گنت مشکل دارند، زیرا یکی از بزرگترین شهرهای دانشگاهی در بلژیک است. داده‌های مقامات محلی این بیانیه را تأیید می‌کند زیرا در ژوئیه ۲۰۲۱ شهر مطالعه‌ای را منتشر کرد که ادعا می‌کرد گنت به مسکن اضافی برای ۱۰ هزار دانشجو نیاز دارد.

این امر واکنش دولت محلی را برانگیخت تا یک برنامه عملیاتی برای ایجاد اقامتگاه‌های بیشتر راه‌اندازی کند و از دانشگاه‌ها خواست هنگام برنامه‌ریزی برای گسترش برنامه‌های خود با شهرداری مشورت کنند تا هجوم دانشجویان به طور مؤثرتری مدیریت شود.

شهرداری خدمات مشاوره‌ای را برای کمک به صاحبان زمین یا املاک نزدیک به دانشگاه‌ها راه‌اندازی کرده است تا املاک خود را به مسکن دانشجویی توسعه دهند.

زندگی دانشجویی در گنت آسان‌تر می‌شود

زندگی دانشجویی در گنت آسان‌تر می‌شود

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15656

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.