• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6

زیباسازی ورودی شهرها برای جذب مسافر و توسعه اقتصادی

  • کد خبر : 5514
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
زیباسازی ورودی شهرها برای جذب مسافر و توسعه اقتصادی

گردشگرآنلاین – استاندار سمنان گفت: زیباسازی ورودی شهرها به منظور ترغیب و جذب مسافران برای حضور در داخل شهرهای استان و ارتقای اقتصاد شهری امری ضروری است.

به گزارش گردشگرآنلاین، سیدمحمد رضا هاشمی در جلسه کمیته هماهنگی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ که به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، افزود: استان سمنان با تمامی ظرفیت های گردشگری و تاریخی خود باید به صورت جامع، مدون و در قالب ایده ها و طرح های نو و از طریق فضای رسانه ای،زیباسازی شبکه های اجتماعی و سایر حوزه ها، در کشور معرفی شود.

وی ادامه داد: طی مصوبات ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، باید با اقدامات مناسب در بحث گردشگری، افزایش مدت ماندگاری مسافر، ایجاد رونق اقتصادی و کاهش میزان تصادفات در راههای مواصلاتی استان محقق شود.

هاشمی تصریح کرد: روستاهای قلعه بالا و رضا آباد توانستند به خوبی در زمینه جذب گردشگر و ایجاد رونق اقتصادی عمل کنند که نیاز است این تجریه موفق به سایر روستاهای استان سمنان نیز منتقل شود.

وی اظهار داشت: روستاهای هدف گردشگری و سایر روستاهای سطح استان که از اماکن تاریخی و گردشگری برخوردار هستند می توانند به منظور اشتغال زایی، ارتقا اقتصاد روستایی و افزایش ماندگاری مسافر، به معرفی روستا در مسیر دید مسافران بپردازند.

هاشمی اضافه کرد: بسترهای مناسب از قبیل راه های مواصلاتی مطلوب و تعدد اثرهای گردشگری و تاریخی ثبت شده و سایر موارد در استان برای جذب گردشگر و افزایش مدت ماندگاری مسافر مهیاست که‌ نیاز به برنامه ریزی و اقدامات مناسب عملیاتی دارد.

به گزارش گردشگر آنلاین، وی افزود: یکی از راه های ترغیب و تشویق مسافران عبوری از استان برای حضور در داخل شهرها و بازدید از اماکن گردشگری و ارتقاء اقتصاد شهری، نصب تابلوهای اطلاع رسانی و معرفی این اماکن در راه های مواصلاتی و معابر ورودی شهرها است.

استاندار سمنان گفت: ضمن آرزوی موفقیت و تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط دوست‌محمدی مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان که به دلایل شخصی درخواست جابه‌جایی داشت، برای امیر کرم‌زاده مدیرکل جدید این ‌مجموعه که از سوابق مطلوبی در حوزه گردشگری برخوردار است، در سایه اقدامات جهادی آرزوی توفیق دارم.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.