• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

زیرساخت‌های گردشگری «شیمبار» و «تاراز» تقویت می‌شود

  • کد خبر : 18041
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
زیرساخت‌های گردشگری «شیمبار» و «تاراز» تقویت می‌شود
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اندیکا از عملیات ساماندهی زیرساخت‌های مقاصد و جاذبه‌های نمونه گردشگری اندیکا با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خوزستان، سید علی موسوی – سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اندیکا –  با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در محوطه‌های «شیمبار» و «تاراز» گفت: دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران در حال فعالیت‌اند.

او با اشاره به ظرفیت‌های پیدا و پنهان گردشگری در محوطه‌های هدف گردشگری شهرستان اندیکا بر لزوم هماهنگی و تشریک مساعی دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی هر چه مناسب‌تر به بازدیدکنندگان تاکید کرد.

موسوی با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه به عنوان یک طرح توریستی ـ تفریحی در اداره میراث فرهنگی استان خوزستان تامین شده است، توضیح داد: عملیات اجرایی این پروژه شامل بهسازی مسیرها، تامین روشنایی مسیر، اصلاح مسیرهای پرخطر، لوله‌کشی و ایزوگام ساختمان‌های گردشگری، احداث سرویس بهداشتی و… هستند.

کوه تاراز با بلندای ۲۷۰۰ متر در مرز بین استان خوزستان و چهارمحال‌وبختیاری قرار دارد. در فصل بارندگی آبشاری از این کوه جاری می‌شود. پرسیاوش معروف‌ترین گیاه منطقه تاراز است. از فرازِ قله تاراز می‌توان مناظری از جمله قله کینو، دشت شیمبار، و رودخانه بازُفت را دید. در استان گرمسیر خوزستان منطقه‌ای وجود دارد که در فصل زمستان از برف سفید پوش می‌شود. منطقه گردشگری شیمبار و کوه تاراز در شمال خوزستان و در فاصله ۶۸ کیلومتری قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا و ۱۲۰ کیلومتری شهرستان مسجدسلیمان قرار دارد که همه ساله با شروع فصل زمستان و بارش برف پذیرای بختیاری‌های خوزستان است که خسته از گرمای طاقت‌فرسای تابستان به این منطقه سردسیر و سفیدپوش از برف سفر می‌کنند.

به گزارش گردشگر آنلاین، دشت شیمبار در شمال‌شرق استان خوزستان و در مسیر جاده مسجدسلیمان به شهرکرد است. شیمبار در مسیر اصلی کوچ عشایر بختیاری از مناطق گرمسیری خوزستان به سوی کوهرنگ و مناطق سردسیری در استان چهارمحال‌وبختیاری است. این دشت در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مسجدسلیمان و ۲۲۵ کیلومتری اهواز است. دشت شیمبار از شرق به کوه دِمه و از جنوب غرب به چال مَنار و از جنوب به کوه قلندر و کوه دِلا و از شمال شرق به منطقه للر و کُتُک و کوه‌های بلند و پر برف کینو و لیله متصل است. پیکرشناسان زمین دلیل ایجاد دشت شیمبار را زمین لغزشی که در اواخر عصر یخبندان نزدیک به ۱۰ هزار سال پیش رخ داد می‌دانند. این زمین لغزش در بخش جنوبی دشت و روبه‌روی پل نگین است. از شواهد ریخت‌شناسی و ژئومورفولوژی دشت شیمبار چنین برمی‌آید که پس از این زمین لغزش دریاچه بسیار بزرگی تا ژرفای ۱۰۰ متر و چندین کیلومتر پهنا تشکیل ولی سرانجام از طریق مسیری زیرزمینی در پل نگین آب دریاچه تخلیه شد.

زیرساخت‌های گردشگری «شیمبار» و «تاراز» تقویت می‌شود

زیرساخت‌های گردشگری «شیمبار» و «تاراز» تقویت می‌شود

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18041

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.