• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
وزیر فرهنگ و ارشاد:

ساختار مدیریت اربعین تغییر می‌کند

  • کد خبر : 18455
  • 23 فوریه 2023 - 11:36
ساختار مدیریت اربعین تغییر می‌کند
گردشگرآنلاین - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغیه رییس‌جمهور درباره تشکیل شورای اربعین با وجه غالب فرهنگ و زیارت خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی که در مراسم معارفه رییس جدید سازمان حج و زیارت سخن می‌گفت، با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از سازمان حج و زیارت، اظهار کرد: با آقای بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی درباره حل مشکل پروازهای حج قراری گذاشتم و در اولین جلسه سعی می‌کنیم این مشکل را حل کنیم. همه ما باید تلاش کنیم موارد و مطالبات مقام معظم رهبری اتفاق افتد.

او ادامه داد: چند نکته دیگر هست که باید رییس سازمان حج و زیارت توجه کند؛ ما شورای عالی حج را ظرفیت مهمی برای ساماندهی می‌دانیم. سال گذشته بعد از این‌که چند سال این شورا برگزار نشد، این شورا را برگزار کردیم. رییس‌جمهور دستور دادند این شورا دوباره و فوری تشکیل شود، منتظر تغییر بودیم که  قبل از تعطیلات عید برگزار می‌شود. مصوبات آن آماده است. گشایش‌های جدی درباره حج اتفاق می‌افتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نگرانی از قیمت حج با توجه به نرخ ارز، اظهار کرد: دو مصوبه خوب از دولت دریافت شده که یک مصوبه برای حج است تا قیمت ارز مورد نیاز آن تثبیت شود که مصوبه آن صادر شد. برای ارز عتبات هم نگران‌هایی مطرح بود که با وجود اختلاف نظرهایی، اما آقای رییس‌جمهور تاکید داشت این قیمت را به ثبات برسانیم که تصویب شد و قرار است مصوبه ستاد اقتصادی دولت هم صادر شود که آن هم در دستور کار قرار دارد.

اسماعیلی با اشاره به چالش‌های حج تمتع، گفت: مشکلاتی در تعاملات سیاسی داریم که نباید در رفاه و آسایش حجاج تاثیری بگذارد و آن مشکلات به حجاج منتقل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره اربعین، اظهار کرد: امسال که اربعین برگزار شد یکی از افتخارات بزرگ دولت بود. نزدیک به ۴ میلیون نفر به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) رفتند، اما با این حال معتقدیم باید راهبری موضوع عتبات در یک شورای عالی مثل شورای عالی حج و زیارت انجام شود. صورت و شکل کار باید غلبه وجه فرهنگی و زیارتی باشد. نیاز به تمهید مسایل امنیتی، امری محفوظ است و این‌که باید همه امکانات برای این اتفاق مهم بسیج شود، سر جای خود، اما مدیریت کار در چنین نهاد و شورایی باید صورت گیرد. رییس‌جمهور بعد از پایان اربعین ابلاغیه مهمی را خطاب به من و وزیر کشور صادر کرد که سیاستگذاری آن در چنین شورایی انجام شود. جریان اربعین دولتی نیست، دولت نهایتا تسهیل کننده و برطرف‌کننده موانع است. ما تلاش می‌کنیم شورای عالی جلسات منظمی داشته باشد و دبیرخانه‌ای برای پیشبرد اربعین تشکیل شود.

او همچنین به رییس جدید سازمان حج و زیارت سفارش کرد: شورای هم‌اندیشی و بازاندیشی درباره ساختار حج و زیارت تشکیل شود، در این باره مصوبات خوبی از دولت گرفته شده، اما هنوز اجرا نشده است، از آقای حسینی، رییس جدید سازمان حج و زیارت توقع دارم این اقدامات را انجام دهد.

اسماعیلی خطاب به کارگزاران حج که در این مراسم حضور داشتند نیز گفت: کارگزاران در عین حال که می‌توانند زائر اعزام کنند، می‌توانند زائر بیاورند. ظرفیت‌های زیادی برای توسعه گردشگری زیارت داریم. امیدوارم همه این کارها با قوت انجام شود.

ساختار مدیریت اربعین تغییر می‌کند

ساختار مدیریت اربعین تغییر می‌کند

منبع: سازمان حج و زیارت

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.