• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی:

ساخت مقبره شمس تبریزی بی وقفه ادامه دارد

  • کد خبر : 9353
  • 26 جولای 2022 - 9:02
ساخت مقبره شمس تبریزی بی وقفه ادامه دارد
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت : ساخت مقبره شمس تبریزی با شدت و قدرت ادامه دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین، جلیل جباری اظهار کرد : ساخت مقبره شمس تبریزی با قدرت و شدت هر چه تمام تر ادامه دارد و پیمانکار بدون هیچ اتلاف وقتی کار احداث مقبره شمس را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه مقبره شمس درفضایی به مساحت بیش از ۷ هزار متر مربع ساخته می شود تصریح کرد : پیمانکار در فاز اول اقدام به ساخت سازهای مربوط به تالارها و ستون ها و المان مقبره نموده است و در فاز دوم احداث دیوارها و مجموعه گردشگری و ابنیه ها در دستور کار قرار خواهد گرفت .

جباری ادامه داد: مقبره شمس تبریزی در اسرع وقت تکمیل و در اختیار علاقمندان فرهنگ و هنر ایران اسلامب قرار خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ضمن انتقاد از کسانی که بدون تخصص در حوزه گردشگری و میراث و شمس سخن می گویند، اظهار کرد : این نوع افکار و افراد موجب شدند که بارگاه شمس ساخته نشود و در حال حاضر ضروری است بدور از سیاسی کاری و حرفای عجولانه بگذارند دلسوزان کار خود را بکنند.

جباری تصریح کرد : بی شک پروژه فرهنگی و گردشگری شمس تبریزی از زیباترین پروژه های در حال حاضر کشوری است و سعی می کنیم تا سال آینده آنرا تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری و زیارتی خوی در استان آذربایجان غربی که به اعتقاد اکثریت محل مدفن شمس تبریزی می‌باشد. و همه ساله علاقه‌مندان شمس تبریزی از خوی و دیگر شهرهای ایران و حتی کشورهای همسایه در مراسمی بزرگداشت این صوفی و عارف را گرامی می‌دارند.

در زمستان سال ۹۷ با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مجموعه یادمان شمس تبریزی با بودجه ۱۵ میلیارد تومانی کلنگ زنی شد.

در آبانماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی مراسمی با عنوان کنگرهٔ بین‌المللی شمس تبریزی با حضور مولوی‌شناسان و شمس‌شناسان داخلی و خارجی در خوی و ارومیه برگزاری شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.