• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

سازمان همیاری شهرداری‌های یزد ۱۷ طرح مسکن در حال ساخت دارد

  • کد خبر : 13186
  • 14 اکتبر 2022 - 13:02
سازمان همیاری شهرداری‌های یزد ۱۷ طرح مسکن در حال ساخت دارد
گردشگرآنلاین - مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد با اشاره به ورود این سازمان به عنوان کارگزار طرح‌های ساخت مسکن در استان یزد گفت: در حال حاضر این سازمان ۱۷ طرح فعال مسکن در شهرهای یزد، اشکذر، زارچ و مهریز دارد.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد، محمدرضا عظیمی‌زاده در نشست با خبرنگاران استان یزد با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری‌ها سازمانی با سرمایه مستقیم شهرداری‌های استان است اظهار داشت: این سازمان دارای تشکیلاتی از جمله مجمع است که به ریاست استاندار برگزار می‌شود و رئیس هیئت مدیره معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری است.
وی افزود: همواره در مواردی که نیاز بوده است سازمان همیاری‌های شهرداری وارد عرصه شده و به استان در موضوعات مختلف عمرانی، تولیدی، بازرگانی و سایر بخش‌ها به ویژه شهرداری‌های استان کمک کرده است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد ادامه داد: تاکنون این سازمان موفقیت‌های خوبی را هم در طی مدیریت‌های گذشته و هم در یک سال گذشته کسب کرده است، مدتی هم در بخش اقدام ملی فعالیت‌هایی موفقی را انجام داده‌ایم.
عظیمی‌زاده بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن سازمان همیاری‌های شهرداری ابتدا به صورت پیمانکار در پروژه‌های ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی ورود کرد و بعد از آن به عنوان کارگزار معرفی شد.
وی خاطرنشان کرد: این سازمان حدود سه هزار پروژه را شروع به کار کرده و در حال اجرا دارد، در مواردی سازمان به عنوان کارگزار در حال فعالیت است و برخی از موارد پروژه‌ها کامل شده و به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد گفت: پروژه ۲۰۰ واحدی فاطمیه در حال بهره‌برداری است، که یکسری اشکالات و ایرادات داشته است که در حال برطرف شدن است، بخشی تحویل متقاضیان شده و افراد در آن ساکن هستند و مابقی در حال تحویل است.
عظیمی‌زاده افزود: طرح اقدام ملی مسکن یک مقدماتی دارد که این مقدمات باید با همکاری دستگاه‌های ذیربط به ویژه با حمایت اداره کل راه و شهرسازی فراهم شود، یکی از این مقدمات تأمین زمین است، زمین مورد نیاز این پروژه‌ها ابتدا باید توسط اداره کل راه و شهرسازی تأمین شود و این اقدام بسیار مهم و قابل توجه است بعد از آن آماده‌سازی طرح اولیه است که بعد از تأمین زمین و انجام آزمایشات ژیوتیکی انجام می‌شود تا مقدمات کار برای تهیه طرح آماده شود، در ادامه طرح پروژه باید تهیه شود و مراحل تصویب را بگذراند، پروانه واحدها باید گرفته شود، تجهیز کارگاه و انتخاب پیمانکار برای اجرای کار صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: پس از اجرا شدن مقدمات یکی از مباحث مهمی که وجود دارد تا پروژه به پایان برسد تأمین منابع مالی است که در طول مدت اجرای این پروژه‌ها منابع مالی با آورده مردمی و از محل وام تسهیلات بانک مسکن باید تأمین شود.
عظیمی‌زاده عنوان کرد: ما در استان یزد ۱۷ پروژه فعال در شهرهای یزد، اشکذر، زارچ و مهریز داریم که این پروژه‌ها با قوت و قدرت و حمایت شورای مسکن استان در حال انجام است و مصمم هستیم که ساختمان‌ها را با شرایط خوب و با کیفیت قابل قبول تحویل متقاضیان بدهیم.
وی بیان کرد: موضوع مهم دیگر همزمان با اجرا پروژه‌ها هماهنگی کافی و اطلاع رسانی دقیق به مردم است، لذا لازم است نشست‌های مداوم نهضت ملی مسکن توسط اداره راه و شهرسازی به صورت ماهانه برگزار شود و موارد و مشکلات رسیدگی شده و به متقاضیان اطلاع‌رسانی شود.

سامانه ثبت نام طرح مسکن ملی برای یزدی‌ها باز است

احسان خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه ساخت مسکن ملی از مهمترین و اصلی‌ترین موضوعات کشور است اظهار داشت: دولت به دنبال این است که بتواند نیاز به حق مردم را پاسخگو باشد و در ادامه ضمن اجرای قانون جهش تولید مسکن در کشور قول و وعده دولت محقق و اجرا شود.
وی بیان کرد: تأمین مسکن از مهم ترین رسالت‌های دولت است که قرار است در مدت چهار ساله به این وعده جامع عمل بپوشاند و در استان یزد خوشبختانه با تلاش مجموعه مدیران و راه و شهرسازی با پشتیبانی و همراهی دستگاه‌ها سازمان‌های همراه در این راه قدم برداشتیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر استان یزد به عنوان پیشرو در امر نهضت ملی مسکن شناخته شده است و عملکرد استان یزد خوب بوده است افزود: این استان در سطح کشور به عنوان استان پیشرو و پایلوت در طرح نهضت ملی مسکن انتخاب شده است.
خواجه‌رضایی ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن که در اواخر دولت قبل انجام شد با توجه به اینکه در طی سال‌های گذشته به امر مسکن پرداخته نشده بود، نیاز انباشته در بحث مسکن در طی سالیان اتفاق افتاده است که سبب شده متقاضیان زیادی برای طرح‌های مسکن اقدام کنند.
وی افزود: نهضت ملی مسکن استان یزد با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام و همراهی سازمان شهرداری‌ها، بنیاد مسکن و بانک مسکن انجام می‌شود و اولین پروژه اقدام ملی مسکن کشور در کمتر از ۱۰ ماه در استان یزد به بهره‌برداری رسید.
خواجه‌رضایی ادامه داد: خوشبختانه همت و وحدت خوبی در حوزه ساخت مسکن در استان یزد وجود دارد که سه کارگزار در استان نقش آفرین هستند، اداره کل راه و شهرسازی هم در همه کارها همراه و بازوی کارگزاران خواهد بود.
وی بیان کرد: در حال حاضر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان همیاری‌ها به عنوان اولین تجربه خود در امر کارگزاری طرح‌های مسکن در سطح ملی شناخته شدند. دیگر بازوی اصلی کار در طرح نهضت ملی مسکن بانک‌ها هستند و تاکنون بانک مسکن نقش پررنگی داشته و اتفاقات خوبی در حوزه مسکن رقم خورده است.
خواجه‌رضایی از تصویب ضوابط تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده در شورای عالی شهرسازی خبر داد و گفت: هنوز سازوکار آن در استان چیده نشده است، پس از اینکه ساز و کار انجام شد، دفاتر پیشخوان و کارگزاری مربوطه مشخص خواهد شد و در نهایت به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی ادامه داد: سامانه طرح نهضت ملی مسکن از یکشنبه هفته گذشته برای همیشه برای استان یزد باز شده است که امر مبارکی است و می‌توانیم در خصوص تسهیل اراضی و ساخت و سازها پیگیری و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و در جریان نیاز استان در بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف قرار بگیریم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد تصریح کرد: در هفته‌های پیشرو سفر وزیر کشور به استان یزد را خواهیم داشت و رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از پروژه‌ها و مناطق مختلف در جریان موانع و مشکلات استان در طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهند گرفت تا موارد و مشکلات موجود مرتفع شود.
خواجه‌رضایی با اشاره به اینکه حدود ۲۱ هزار واحد مسکن در طرح مسکن مهر ساخت شده است گفت: قرار است ۳۰ هزار واحد مسکن در طرح‌های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن در یزد ساخته می‌شود.

سازمان همیاری شهرداری‌های یزد ۱۷ طرح مسکن در حال ساخت دارد

سازمان همیاری شهرداری‌های یزد ۱۷ طرح مسکن در حال ساخت دارد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.