• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
شهردار

ساماندهی ضلع جنوبی مقبره الشعرای تبریز در حال تکمیل است

  • کد خبر : 18716
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
ساماندهی ضلع جنوبی مقبره الشعرای تبریز در حال تکمیل است
گردشگرآنلاین - شهردار تبریز گفت: پروژه ساماندهی صفه جنوبی مقبره الشعرا با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد تومان در حال تکمیل است.

به گزارش گردشگرآنلاین از اذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار در بازدید از پروژه صفه ضلع جنوبی مقبره الشعرای تبریز اظهار کرد: صفه جنوبی مقبره الشعرا با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال مطابق تابلوی روزشمار نهم اردیبهشت ۱۴۰۲ همزمان با روز ملی شوراها به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه شامل دو هزارو ۵۰۰ متر مربع مساحت است که در نهایت به پروژه صفه شمالی مقبره الشعرا با هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت ملحق خواهد شد. ساماندهی ضلع شمالی مقبره الشعرا نیز در ۸ شهریور ماه سال جاری به بهره برداری رسیده بود.

هوشیار در این بازدید ضمن بررسی تمام مراحل اجرایی پروژه توصیه های لازم در راستای تسریع آن جهت تحویل به موقع طبق زمانبندی صورت گرفته را ارائه کرد.

مقبره الشعرا نماد فرهنگ و هنر آذربایجان است. مجموعه‌ای که هویت تاریخی شهر را به یدک می کشد و همواره فرش قرمزش، زیر پای گردشگران ایرانی و خارجی گسترده است، مکانی که ۴۰۰ شاعر و ادیب ایرانی از جمله استاد محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، اسدی طوسی، قطران تبریزی، خاقانی شروانی و همام تبریزی در این مکان آرام گرفته‌اند.

مقبرهالشعرا (آرامگاه شاعران، گورستان سرخاب) یکی از گورستان‌های تاریخی شهر تبریز است که در محلهٔ سرخاب واقع شده‌است. مقبرهالشعرا هم‌اکنون در پیرامون تکیهٔ حیدر در تقاطع خیابان‌های ثقهالاسلام و عارف و در ضلع شرقی بقعه سید حمزه و مقبره قائم مقام و ملاباشی قرار دارد. این اثر در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۵۱۹۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

مقبرهالشعرا در گذشته با اسامی حظیرهالشعرا، حظیرهالقضاه و قبرستان سرخاب نیز نامیده می‌شد؛ اما گذشت روزگاران و مهم‌تر از آن حوادث طبیعی چون سیل و زلزله، شکل ظاهری آن را از بین برده‌است.

این بنای یادبود نماد مقبرهالشعرا و یکی از نمادهای شهر تبریز محسوب می‌شود.

ساماندهی ضلع جنوبی مقبره الشعرای تبریز در حال تکمیل است

ساماندهی ضلع جنوبی مقبره الشعرای تبریز در حال تکمیل است

منبع: شهرداری تبریز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18716

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.