• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

سایه تهدید چهارشنبه‌سوری‌ بر سر میراث فرهنگی

  • کد خبر : 6862
  • 16 مارس 2022 - 10:35
سایه تهدید چهارشنبه‌سوری‌ بر سر میراث فرهنگی

گردشگرآنلاین – مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تاکید بر اینکه حفاظت از میراث فرهنگی برای آیندگان وظیفه همه ماست، از تهدید چهارشنبه‌سوری یاد کرد و گفت: یکی از نگرانی های هر ساله ما در خصوص چهارشنبه سوری، آسیب زدن با مواد آتش‌زا به میراث فرهنگی است.

به گزارش گردشگرآنلاین، «احمد آخوندی» ، چهارشنبه‌سوری‌ را یکی از آیین‌های بومی مردم دانست و گفت: این رویداد یکی از ظرفیت‌های گردشگری است که به عنوان جشن‌های ایرانی از غروب آخرین سه‌شنبهٔ ماه اسفند، تا پس از نیمه‌شب تا آخرین چهارشنبهٔ سال، برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصهٔ اصلی آن است.

وی با بیان اینکه متاسفانه این جشن ایرانی در گذر زمان توسط نسل کنونی به جای برگزاری به صورت اصیل، با ترقه بازی و آتش بازی برگزار می شود گفت: یکی از نگرانی های هر ساله ما در خصوص چهارشنبه سوری آسیب زدن با مواد آتش زا به میراث فرهنگی است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در گذشته نیز بعد از آن شاهد برخی آسیب ها به میراث فرهنگی در چهارشنبه سوری بودیم گفت: بعضاً آسیب به دیوارهای بیرونی و حتی تخریب یکی از مواردی است که منجر شده تا چهارشنبه سوری به نگرانی و بلای جان میراث فرهنگی تبدیل شود.

آخوندی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی در خصوص برگزاری چهارشنبه‌سوری‌ به صورت اصیل و به عنوان یک رویداد ملی در دستور کار قرار دارد، گفت: از مردم خصوصاً جوانان امروزی خواهشمندیم تا در حفظ میراث فرهنگی دقت لازم را داشته باشند چرا که این میراث هویت و دربردارنده فرهنگ و گذشته ماست و ما در قبال حفاظت از آن برای نسل آینده مسئولیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.