• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

سبزترین کشورهای جهان کدامند؟

  • کد خبر : 16402
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
سبزترین کشورهای جهان کدامند؟
گردشگرآنلاین - سبزترین کشورهای جهان شامل ایسلند، سوئیس، نروژ، سوئد، موریس، فرانسه، کلمبیا و کوبا است.

به گزارش گردشگرآنلاین، کشورهای جهان همواره در تلاش هستند تا برای غلبه بر اثرات گرمایش جهانی، راه‌حل‌هایی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش فعالیت‌های کربن‌زا پیدا کنند. این کشورها برای سبز شدن و کاهش آلودگی، به جای مصرف نفت و گاز از گزینه‌های دیگری نظیر انرژی خورشیدی و بادی استفاده می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های سبزترین کشورهای جهان این است که برنامه‌های جنگلداری را افزایش داده و سیاست‌های زیست‌محیطی خود را بهبود بخشیده‌اند. این کشورها به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و تدابیر زیست‌محیطی ویژه، به سبزترین کشورهای جهان معروف هستند.

سبزترین کشورهای جهان؛ کلمبیا

کلمبیا یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است که در گذشته اثرات جنگل‌زدایی را متحمل شد، اما به‌تازگی یک طرح جنگلداری را راه‌اندازی کرده است. این کشور راهکارهای انرژی سبز را عملی کرده است که در ساخت پروژه‌ها، به جای فولاد از بامبو و محصولات سازگار با محیط زیست بهره برده می‌شود.

کوبا

کوبا که در فهرست سبزترین کشورهای جهان قرار دارد، سیاست‌های زیست‌محیطی را برای کاهش انتشار کربن اجرا کرده است. دولت کوبا استفاده از حشره‌کش‌ها و سموم دفع آفات را کاهش داده است و از منابع آب برای تولید برق استفاده می‌کند. این کشور در تلاش است تا برای حفاظت از خاک، سطح آب دریاها را کاهش دهد.

فرانسه

فرانسه یکی دیگر از کشورهای سبز پر درخت جهان است که برای حفاظت از محیط زیست، از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند. دولت فرانسه جهت ترغیب خریداران برای پانل‌های خورشیدی، مالیات آن‌ها را کاهش داده است. در این کشور از سوخت زیست‌محیطی برای کشاورزی ارگانیک استفاده می‌شود.

سبزترین کشورهای جهان؛ موریس

موریس یکی از سبزترین کشورهای جهان و یکی از مقاصد گردشگری زیبا است که سواحل بی‌نظیر و جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد. در این کشور هیچکس اجازه بریدن درختان را ندارد و اقدامات زیادی برای جذابیت گردشگران انجام می‌شود. هر سال گردشگران زیادی از موریس دیدن می‌کنند و نرخ امید به زندگی در این کشور سبز بالا است.

نروژ

نروژ پنجمین کشور سبز جهان محسوب می‌شود که در محافظت از محیط زیست بسیار خوب عمل کرده است. بخش شمالی این کشور نزدیک به قطب شمال است و به‌تازگی تأثیرات قابل‌توجهی از گرم شدن کره زمین را دریافت کرده است. در کشور نروژ دفع زباله‌ها و بازیافت مواد به روش مناسب انجام می‌شود. خانه‌های نروژی اغلب سرسبز است و سقف بعضی از خانه‌ها با چمن پوشیده شده است.

سوئد

سوئد چهارمین کشور سبز جهان است و بهترین محصولات سازگار با محیط زیست را تولید می‌کند. ساکنان این کشور قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ استفاده از سوخت فسیلی را کاهش دهند. این کشور با ساخت هتل‌های درختی که در سراسر حومه آن پراکنده شده‌اند، تعهد خود را به محیط زیست نشان داده است و به دلیل جنگل‌های بکر و طبیعت زیبا، به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می‌شود.

سوئیس

سوئیس، دومین کشور سبز جهان محسوب می‌شود که تمام تلاش خود را برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و استفاده از روش‌های سازگار با محیط زیست برای تولید انرژی و برق انجام داده است. مردم سوئیس از اتومبیل بسیار کم استفاده می‌کنند و برای سفر به وسایل حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه روی آورده‌اند. همچنین در بعضی از شهرهای سوئیس، استفاده از اتومبیل کاملاً ممنوع شده است.

سبزترین کشورهای جهان، ایسلند

ایسلند در صدر فهرست سبزترین کشورهای جهان قرار دارد. آلودگی هوا در این کشور بسیار کم است و مزارع زیادی دارد. ایسلند ساکنان خود را برای بازیافت مواد تشویق می‌کند و از سوخت دوستدار محیط زیست و محصولات سبز استفاده می‌کند. همچنین در این کشور از فعالیت‌هایی که باعث ایجاد آلودگی هوا است، جلوگیری می‌شود و منابع اصلی انرژی در آن سوخت‌های تجدیدپذیر است.

سبزترین کشورهای جهان کدامند؟

سبزترین کشورهای جهان کدامند؟

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16402

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.