• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

سردیس شیخ فضل الله نوری رونمایی شد

  • کد خبر : 17028
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
سردیس شیخ فضل الله نوری رونمایی شد
گردشگرآنلاین - سخنگوی شورای شهر تهران گفت: خانه قدیمی شیخ فضل‌الله نوری جنب شهرداری مرکز تملک و به زودی این خانه پس از مرمت و بازسازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، آیین رونمایی از سردیس شیخ فضل الله نوری با حضور علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران، سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ و رضا صیادی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در ابتدای بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری (میدان صنعت) برگزار شد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در این مراسم با اشاره به اینکه سوم دی ماه سال ۱۳۳۲ سالروز ولادت شیخ فضل‌الله نوری است، گفت: این روحانی مبارز در ۹ مرداد سال ۱۲۸۸ توسط جریان غرب‌زده همانند ستارخان و باقرخان در تهران به شهادت رسید.

وی افزود: از ابتدای این دوره مدیریت شهری و بنا بر وعده‌ای که داده شده بود توجه ویژه‌ای به موضوعات فرهنگی در کنار دیگر وظایف شهرداری شده است. یکی از مواردی که طی سنوات گذشته مغفول مانده است ساخت سردیس شیخ‌فضل‌الله نوری بود که با پیگیری‌های مدیریت شهری،‌ همچنین سازمان زیباسازی این اقدام مهم انجام شد، البته درگذشته نیز اتوبانی به نام این شهید بزرگوار در تهران نامگذاری شده است.

نادعلی با اشاره به اختصاص بودجه شهرداری تهران و همچنین سازمان زیباسازی برای اجرای چنین اقداماتی در پایتخت تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات قابل توجه از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران تملک خانه قدیمی شیخ فضل‌الله نوری جنب شهرداری مرکز است که خوشبختانه این خانه چند روز گذشته تملک و به زودی این خانه پس از مرمت و بازسازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به ویژگی‌های شیخ فضل‌الله نوری گفت: ایشان یکی از علمای تهران و در حد مرجعیت بودند و همانطور که گفته شد توسط جریان غرب‌زده به شهادت رسید.

وی با اشاره به رویکرد این دوره از مدیریت شهری جهت نامگذاری، احداث سردیس و تندیس از مفاخر و چهره‌های نام‌آشنا در پایتخت گفت: تاکید ما این است که المان‌ها و نیمه‌تنه‌ها و سردیس‌ها و همچنین مجسمه‌های حجمی در شهر تهران احداث شود.

در بخش دیگری از این مراسم رضا صیادی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز با بیان اینکه یکی از وظایف این سازمان تکریم مفاخر و چهره‌های نام‌آشنا است، گفت: در همین ارتباط ساخت سردیس شیخ فضل‌الله نوری در دستور کار سازمان زیباسازی قرار گرفت، به طوریکه این روحانی مبارز مورد تکریم حضرت امام و همچنین مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: سردیس شیخ فضل‌الله نوری توسط هنرمند مجسمه‌ساز حمیدرضا صادق‌زاده تهیه شده و جنس این اثر از فایبرگلاس است.

صیادی همچنین به دیگر اقدام سازمان زیباسازی در قالب تکریم شیخ فضل‌الله نوری اشاره کرد و گفت: این اتفاق به تملک منزل شیخ‌فضل‌الله نوری در مجاورت شهرداری منطقه ۱۲ بر می‌گردد که متاسفانه سال‌ها این خانه مورد بی‌مهری قرار گرفته بود که در چند روز گذشته سرانجام صورتجلسه این خانه تهیه و این خانه در اختیار سازمان زیباسازی شهر تهران قرار گرفت.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: ان‌شاءالله با مرمت و بازسازی این خانه بر اساس یک طرح تهیه شده و در یک بازه زمانی ۶ ماهه، این محل به خانه موزه مشروطه مشروعه تبدیل خواهد شد.

سردیس شیخ فضل الله نوری رونمایی شد

سردیس شیخ فضل الله نوری رونمایی شد

منبع: شورای اسلامی شهر تهران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17028

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.