• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
دوستدار میراث فرهنگی:

سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چالش‌آفرین و استرس‌زا شده است

  • کد خبر : 15169
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چالش‌آفرین و استرس‌زا شده است
گردشگرانلاین - یک دوستدار میراث فرهنگی می‌گوید: بوروکراسی سخت اداری اجازه نمی‌دهد سرمایه‌گذار کار خود را به راحتی انجام دهد و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چالش‌آفرین و استرس‌زا شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین از خوزستان، احمد شمس‌آبادی با بیان این‌که میراث فرهنگی، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را بی‌انگیزه می‌کند تصریح کرد: چالش‌های اداری دست‌وپاگیر سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری می‌شود و گاه سرمایه‌گذاران را از ادامه فعالیت منصرف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استان خوزستان در حوزه توسعه گردشگری از قافله استان‌های دیگر کشور عقب است و شوربختانه مسؤولان حوزه گردشگری خلاقیت و تدابیری در این باره از خود نشان نمی‌دهند و با تداوم این شرایط نمی‌توان انتظار رونق در این بخش را داشته باشیم.

او با تاکید بر این‌که توسعه مراکز اقامتی استان خوزستان ضروری است بیان کرد: متاسفانه در بحث اقامت نیز گردشگرپذیر نیستیم و این معضل از دیگر ضعف‌های گردشگری در خوزستان است.

وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان در جنوب غربی کشور این استان بیشترین حجم تردد سفرهای داخلی را دارا است. بنابراین اقامت گردشگر می‌تواند فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان باشد.

شمس‌آبادی با اشاره به اینکه استان خوزستان ظرفیت‌های کم‌نظیری در زمینه آثار تاریخی، فرهنگی و تنوع اقوام دارد تاکید کرد: اگر اقامت گردشگر وجود نداشته باشد می‌توان گفت هر ساله بازدید مسافران نوروزی و گردشگران از اماکن تاریخی و جاذبه‌ها ی گردشگری استان هیچ سودی برای این استان نخواهد داشت.

به باور این دوستدار میراث فرهنگی: سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر صنعت گردشگری خوزستان وجود ندارد.

افراد ثروتمند معمولاً به اقصی نقاط جهان سفر می‌کنند تا شاهکارهای هنری را ببینند، زبان‌های جدید بیاموزند، با فرهنگ‌های جدید آشنا شوند یا با غذاهای دیگر کشورها آشنا شوند.

اصطلاحات «توریسم» و «توریست» اولین بار در سال ۱۹۳۷ توسط جامعه ملل مورد استفاده قرار گرفتند. گردشگری به سفر به خارج از کشور و با مدت زمان بیش از ۲۴ ساعت اطلاق می‌شود.

در اکثریت قاطع کشورهای در حال توسعه به جز برخی کشورها همچون افغانستان، گردشگری یکی از منابع اصلی درآمد و در یک سوم کشورهای فقیر عمده‌ترین منبع درآمد بوده‌است.

سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چالش‌آفرین و استرس‌زا شده است

سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چالش‌آفرین و استرس‌زا شده است

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=15169

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.