• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

سفر آمریکایی‌ها به ترکیه رکورد زد

  • کد خبر : 10798
  • 29 آگوست 2022 - 15:04
سفر آمریکایی‌ها به ترکیه رکورد زد
گردشگرآنلاین - موجی از سفر آمریکایی‌ها در حجمی بی‌سابقه به ترکیه راه افتاده است.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از فوربس،‌ براساس آمار و ارقامی که ۲۲ اوت توسط وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه منتشر شده است، تعداد گردشگرانی که به ترکیه سفر کرده‌اند رکورد شکسته است.

بر این اساس، حدود ۳۷۷هزار شهروند آمریکایی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ از ترکیه بازدید کرده‌اند، این یعنی شمار بازدید گردشگران آمریکایی در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ و پیش از همه‌گیری ویروس کرونا با ۷۶.۸ درصد افزایش همراه بوده است.

محبوب‌ترین مقصد گردشگری برای شهروندان آمریکایی، شهر «استانبول» اعلام شده است که بناهای ارزشمند «ایاصوفیه»‌، «مسجد سلیمانیه» و «مسجد سلطان احمد» (مسجد آبی) از جمله آن‌ها است.

شهر بندری «ازمیر» و منظره‌های «کاپادوکیه»‌ نیز از دیگر مقاصد محبوب آمریکایی‌ها معرفی شده‌اند.

ترکیه در سال ۲۰۱۹ حدود ۵۱ میلیون گردشگر خارجی جذب کرد و نام خود را به عنوان ششمین مقصد گردشگری محبوب جهان ثبت کرد.

به گزارش رویترز،‌ وزارت گردشگری ترکیه ماه گذشته اهداف پایان سال ۲۰۲۲ را تا ۴۷ میلیون گردشگر و ۳۷ میلیارد دلار سود گردشگری افزایش داد.

گردشگری در ترکیه بخش مهمی از اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهد. وزارت فرهنگ و گردشگری در حال برندسازی این کشور در جهان، از طریق تبلیغات و کار روی فرهنگ ملی کشور است. ترکیه علاوه بر کشورهای همسایه، از کشورهای سراسر جهان گردشگر دریافت می‌کند. شمار میراث جهانی یونسکو در این کشور به عدد ۱۷ می‌رسد و این کشور از آثار باستانی گرفته تا طبیعت و مراکز خرید شهری‌اش، استفاده بالایی برای بهبود اقتصاد بومی می‌کند.

ترکیه از سه طرف به دریا راه دارد. دریای سیاه، دریای مرمره، دریای اژه و مدیترانه از طریق دو تنگه بسفر و داردانل به دریاهای آزاد مرتبط می‌شوند و از لحاظ جغرافیایی موقعیت مناسبی به این کشور می‌دهند. بزرگترین و مهم‌ترین شهر آن استانبول می‌باشد.

بزرگترین شهرهای ترکیه به ترتیب: استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آدانا، غازی عینتاب، آنتالیا، قونیه و قیصریه هستند. بیشتر شهرهای این کشور دارای پارک‌های ملی و شهری سطح بالا هستند و همانند کشورهای غربی، هر شهر بزرگ در این کشور دارای ناحیه تجاری است.

سفر آمریکایی‌ها به ترکیه رکورد زد

مسجد ایاصوفیه استانبول

منبع: فوربس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.