• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

سفر مجازی به تخت فولاد امکان‌پذیر می‌شود

  • کد خبر : 18394
  • 22 فوریه 2023 - 11:11
سفر مجازی به تخت فولاد امکان‌پذیر می‌شود
گردشگرآنلاین - مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی، فرهنگی، مذهبی تخت فولاد از اجرای زیرساخت گردشگری مجازی تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از اصفهان، هادی نظری اظهار کرد: برنامه‌ای کاربردی با رویکرد اجرای سفر و گردشگری مجازی در تخت فولاد در حال اجراست که تعداد ۱۲۶۰۰ عکس ۳۶۰ درجه کروی و نشانه‌شناسی عناصر و جاذبه‌های گردشگری از مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد در قالب‌های بصری و صوتی از قابلیت‌های این زیرساخت مجازی است.

او با بیان اینکه بارگیری محتوا و بهره‌مندی از محتوای برنامه گردشگری مجازی از سایر امکانات این برنامه کاربردی است، افزود: در دهه اخیر با رشد و گسترش وسیع فضای مجازی و لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، این پروژه متناسب با ابزارها و نیازهای گردشگران در حال اجرا است.

نظری با اشاره به موقعیت مجموعه تخت فولاد که مکانی باز با فضای متنوع ازنظر تجارب معنوی است، گفت: گردشگری مجازی می‌تواند در ترویج گردشگری معنوی و همچنین معرفی و برجسته‌سازی ظرفیت‌های هنری و گردشگری مجموعه تخت فولاد مؤثر باشد.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد ادامه داد: از قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیرساخت گردشگری مجازی می‌توان به عدم محدودیت زمانی، محدودیت مکانی و فضا اشاره کرد؛ ضمن اینکه این پروژه دارای امکان گردشگری مجازی در ساعات روز و همچنین گردشگری در شب است.

نظری اضافه کرد که از نکات قابل‌توجه در اجرای این پروژه، همکاری با شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری و گردشگری مجازی است.

تخت فولاد نام قبرستان قدیمی شهر اصفهان است که به نام‌های لسان‌الارض و بابا رکن‌الدین و ‘’’خاشعی’’’نامیده می‌شده‌است. قدمت این گورستان از قرن چهارم هجری تاکنون است.

گورستان تخت فولاد با مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده رود اصفهان و در انتهای یکی از محورهای تاریخی شمالی – جنوبی شهر واقع شده‌است.

در سال ۱۳۶۳ این گورستان متروک اعلام شد. از عناصر معماری وابسته به تخت فولاد مانند مسجدها، کاروانسراها، آب‌انبارها جز اندک شمار، چیزی باقی نمانده‌است.
سفر مجازی به تخت فولاد امکان‌پذیر می‌شود

سفر مجازی به تخت فولاد امکان‌پذیر می‌شود

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.