• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی برگزار شد

  • کد خبر : 8244
  • 29 می 2022 - 9:53
سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی برگزار شد
گردشگرآنلاین - سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی با هدف دستیابی به نفشه راه توسعه خوراک ملی برای ورود به عرصه بین‌الملل در راستای رونق گردشگری با همکاری بخش خصوصی و دولتی برگزار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی با حضور سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی، مدیر‌کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت در محل سالن تشریفات اختصاصی فرودگاه مهرآباد برگزار شد و سرفصل‌های روند بهره‌گیری از رویکردهای نوین به منظور طعم‌سازی جهانی برای جذب و استقبال گردشگران خارجی در حوزه گردشگری خوراک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین با اشاره به اینکه این رویداد چگونه زمینه آشنایی با رایج‌ترین مفهوم صنعت خدمات غذا در دنیا را سبب خواهد شد، به امکان‌سنجی تطابق و همسان‌سازی غذاهای ایرانی که قابلیت لازم در این مفهوم را دارند و نیز تمرکز بر احصای مباحث ریشه‌ای و تخصصی در بخش گردشگری خوراک تاکید شد.

تمرکز بر ظرفیت‌های متعدد گردشگری خوراک به عنوان محصول نوپای صنعت گردشگری کشور، حفاظت از داشته‌های فرهنگی و تمدنی کشور در پی پرداختن به ظرفیت‌های این حوزه، احیای طعم‌های بین‌المللی در غذاهای ایرانی، تبیین شاخص‌های ارزیابی و پیشرفت پروژه توسعه غذای ایرانی، احیای دستورالعمل غذاهای سنتی ایرانی بر مبنای طعم و مزه ایرانی و نیز دسترسی سریع و مورد پسند شدن خوراک بومی کشور منطبق با علائق بین‌الملل از جمله مباحث مطرح شده در این رویداد بود.

همچنین در این نشست که  مدیران حوزه گردشگری بخش دولتی و خصوصی، کارشناسان و مدیران واحدهای پذیرایی و آشپزان ماهر ایرانی نیز حضور داشتند، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از پوستر دومین رویداد سراسری ایران و گردشگری خوراک در سده نو که قرار است یکم مرداد سال جاری در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شود، رونمایی کرد.

مرکز همایش های بین الملل سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران به منظور برگزاری گردهمایی های داخلی و بین المللی اعم از ملی، منطقه ای و فرا منطقه ای بصورت کاملا پیشرفته و مدرن و دارا بودن امکانات برتر ازجمله تجهیزات تشریفاتی ، صوتی و تصویری الکترونیکی و فناوری اطلاعات با تالارهای مختلف و سالنهای گوناگون برای اهداف متنوع طراحی و احداث و در حال ارائه خدمات برتر به مشتریان برتر خود می باشد .

فلسفه وجودی این مجموعه بر این اصل استوار است تا با تعامل با مراجع بین المللی و وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و خصوصی با میزبانی از بزرگترین همایش ها و گردهمایی های فنی ، پزشکی و انواع سمینارهای تخصصی و اجلاسهای بین المللی ، توانمندی و اقتدار مدیریت و کارکنان شایسته این مجموعه را به کلیه مشتریان خود به نمایش بگذارد .

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.