• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

سند تحول دولت به گردشگری اهمیت داده است

  • کد خبر : 2495
  • 01 دسامبر 2021 - 10:53
سند تحول دولت به گردشگری اهمیت داده است

گردشگرآنلاین – معاون گردشگری در دیدار با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت: سند تحول دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی به موضوع گردشگری اهمیت داده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی‌اصغر شالبافیان در حاشیه بیست‌وچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که از تاریخ ۹ تا ۱۲ آذرماه با موضوع «نوآوری، تحصیل، توسعه روستایی برای ساخت آینده بهتر» تحول دولت در کشور اسپانیا در حال برگزاری است، با زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و نیز حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا دیدار داشت.

در این نشست موضوع اهمیت صنعت گردشگری در برنامه سند تحول دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دستاوردهای مهم، مطرح و تاثیرات مثبت آن تشریح شد.

علی اصغر شالبافیان

علی اصغر شالبافیان

همچنین روند برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری روستایی در ایران که به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاده بود، مورد بررسی دوباره قرار ‌گرفت. این رویداد که قرار بود در استان‌های کرمانشاه و کردستان برگزار شود، با تغییر عنوان و میزبانی، با محتوای گردشگری شهری در شهر تهران و با همکاری مجموعه نوسازی عباس‌آباد شهرداری تهران انجام شود.

علاوه‌بر این، با توجه به ورود ایران به نوسده در سال ۱۴۰۱ و نظر به این‌که این رویداد تنها در ایران و افغانستان رخ می‌دهد، معاون گردشگری حمایت معنوی سازمان جهانی گردشگری را خواستار شد.

 

به گزارش گردشگرآنلاین، زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز با تاکید بر روابط حسنه این سازمان و جمهوری اسلامی ایران، خواستار حمایت ایران از دبیرکلی او برای دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ خواستار شد. این حمایت فقط از طریق کشورهای عضو شورای اجرایی امکان‌پذیر خواهد بود.

او همچنین از ایده نوسده تحول دولت در زمان برگزاری نوروز که در کشورهای منطقه جشن گرفته می‌شود، حمایت کرد.

پولولیکاشویلی خواستار نهایی شدن تاسیس مرکز صنایع‌دستی و گردشگری شد و همچنین موضوع آغاز فرایند همکاری به صورت مرحله‌ای و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و غیره را مطرح کرد.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.