• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

سند طرح توسعه برای ۱۸۰ روستای سمنان تدوین‌شده است

  • کد خبر : 4730
  • 11 ژانویه 2022 - 8:23
سند طرح توسعه برای ۱۸۰ روستای سمنان تدوین‌شده است

گردشگرآنلاین – سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه برای ۱۸۰ روستای استان سند طرح توسعه تهیه شده است افزود: مطالعات این سند بر اساس دانش بومی و محور سرمایه‌گذاری در هر روستا و بر مبنای ظرفیت‌های گردشگری تدوین‌شده است.

محمد حمیدی در دومین جلسه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی مهندس هاشمی، استاندار سمنان “ویژه مناطق روستایی” که در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی استانداری سمنان برگزار شد از تدوین سند طرح توسعه برای روستاهای سمنان خبر داد، اظهار داشت: پیگیری و رصد میزان و نحوه اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار سمنان و تسریع در اجرای این موارد، در دستور کار است.

وی افزود: ۲۶ مصوبه در راستای رفع مسائل و مشکلات روستاهای این شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف طی سفر استاندار سمنان در نظر گرفته شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بیان کرد: مصوبات سفرهای استاندار سمنان به مناطق روستایی شهرستان‌های شاهرود، دامغان و مهدی‌شهر، غالباً در حوزه‌های تسهیلات اشتغال‌زایی، واگذاری اراضی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری، موارد و مباحث پیرامون بهبود فضاهای آموزشی و مدارس، موارد مرتبط با آب شرب، گازرسانی، ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌های روستایی، تجهیز سالن‌های ورزشی، بازنگری طرح هادی، تقویت ماشین‌آلات دهیاری، ایجاد دیوار ساحلی، تعریض و احداث پل و بهسازی ورودی روستا، مرمت و لایروبی قنوات و تهیه و تکمیل سند توسعه برخی از روستاها بود.

حمیدی گفت: به منظور پیگیری، بررسی و اجرای این مصوبات، دستگاه‌های اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب، شرکت گاز، فرمانداری‌های شهرستان‌های شاهرود، دامغان و مهدی‌شهر و دفاتر کل امور روستایی و مدیریت بحران استانداری مأمور شدند.

وی افزود: در سطح استان این آمادگی جهت واگذاری اراضی برای ایجاد واحد تولیدی، کارگاهی و یا راه‌اندازی طرح‌های سرمایه‌گذاری در روستاها وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اظهار داشت: زمین‌های مذکور در داخل محدوده روستا برای ایجاد طرح‌های سرمایه‌گذاری، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در خارج از محدوده روستا توسط سازمان جهاد کشاورزی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

حمیدی افزود: تقویت امر سرمایه‌گذاری در روستاها به منظور راه‌اندازی واحدهای تولیدی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی، امری بسیار تأثیرگذار در امر توسعه روستاهاست.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه و تقویت شاخصه‌های عمرانی روستاهای استان، مصوب شد تا ۶۰ روستای استان در اولویت بازنگری طرح هادی قرار گیرند.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از تسنیم، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: همچنین برای لایروبی قنوات عمومی، انتخاب پیمانکار با محوریت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها انجام و اقدامات لازم نیز با حمایت و تخصیص اعتبار از سوی جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود.

حمیدی با بیان اینکه برای ۱۸۰ روستای استان سند طرح توسعه تهیه شده است افزود: مطالعات این سند بر اساس دانش بومی و محور سرمایه‌گذاری در هر روستا و بر مبنای ظرفیت‌های گردشگری تهیه و تدوین‌شده است که ضرورت دارد تا افراد بومی روستاها و سرمایه‌گذاران در روستاها در راستای دریافت زمین برای راه‌اندازی طرح‌های سرمایه‌گذاری، از این سند استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.