• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

سه اقامتگاه بوم‌گردی در باجگیران قوچان تا پایان امسال افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 4719
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
سه اقامتگاه بوم‌گردی در باجگیران قوچان تا پایان امسال افتتاح می‌شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل گردشگری خراسان رضوی از بهره‌برداری سه اقامتگاه بوم‌گردی در بخش باجگیران شهرستان قوچان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از قوچان، سیدجواد موسوی امروز در جلسه با رئیس شورای اسلامی، شهردار باجگیران و مدیرمیراث‌فرهنگی قوچان با بیان این مطلب با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه صنعت اقامتگاه بوم‌گردی اظهارداشت:باجگیران ظرفیت‌های گردشگری کم‌نظیری در حوزه طبیعت‌گردی دارد که بهره‌برداری از این فرصت برای توسعه اقتصادی و اشتغال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی افزود:تاکنون چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل منابع معاونت سرمایه‌گذاری این اداره‌کل برای زیرساخت‌های گردشگری شهر باجگیران هزینه شده است.

موسوی با اشاره به این که پروژه‌های ایجاد زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت شهرداری باجگیران در حال اجراست، تصریح کرد:این پروژه مشترک شامل محوطه‌سازی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و احداث ۶ چشمه سرویس بهداشتی حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی درباره ضرورت ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای بخش باجگیران اظهار کرد:با توجه به این‌که طبیعت بکر و سرشار از جذابیت این بخش علاقه‌مندان زیادی دارد که تمایل دارند اقامت شبانه در این منطقه داشته باشند پنج موافقت اصولی برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای دربادام، شمخال وباجگیران صادر شده است.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از تسنیم، موسوی افزود:اقامتگاه بوم‌گردی بای‌پولاد در روستای دربادام بخش باجگیران قوچان با اشتغال ۶ نفر به بهره‌برداری رسیده و سه اقامتگاه‌ در شمخال و باجگیران و نوروزی نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که برای ۲۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

شهر باجگیران در ۷۸ کیلومتری شمال شهر قوچان و دو کیلومتری جنوب مرز ایران و جمهوری ترکمنستان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.