• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی در سمنان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 14393
  • 08 نوامبر 2022 - 11:49
سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی در سمنان برگزار می‌شود
گردشگرآنلاین - سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی استان سمنان از ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه امسال در سالن غدیر سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از سمنان، سمانه سلطانی‌پور  با اعلام این خبر افزود: سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی استان سمنان با حضور هنرمندان استان‌های تهران، البرز، قزوین، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قم و سمنان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر برپایی بیش از ۱۰۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات، غرفه‌هایی به ارائه خوراک‌های محلی نیز اختصاص دارد.

سلطانی‌پور، برپایی سیاه‌چادر عشایری و برگزاری شب‌های فرهنگی را از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و اجرای تور یک‌روزه سمنان گردی ویژه هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه از جمله برنامه‌های سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی در استان است.

او افزود: علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ از غرفه‌های متنوع نمایشگاه بازدید کنند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تأکید کرد: معرفی هنر هنرمندان صنایع‌دستی و فراهم کردن زمینه فروش تولیدات صنایع‌دستی و آشنایی هر چه بیشتر مردم با هنر صنایع‌دستی از جمله اهداف برگزاری سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی است.

استان سمنان دارای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع‌دستی است و این افراد در ۵۲ رشته صنایع‌دستی از جمله سفال و سرامیک، گلیم‌بافی، منبت و معرق چوب، گوهر تراشی، زیورآلات سنتی، چاپ قلمکار، نساجی سنتی، سوزن‌دوزی سنتی، نمدمالی، قلم‌زنی، حوله‌بافی و … مشغول فعالیت هستند.

استان سمنان با بیش از ۷۲۹ گونه جاذبه طبیعی، تاریخی- فرهنگی و انسان‌ساخت، یکی از استان‌های دارای پتانسیل گردشگری در کشور محسوب می‌شود. از مجموع جاذبه‌های موجود در استان، ۸۶/۳۰٪ در شهرستان سمنان، سرخه و مهدی‌شهر و بقیه در سایر شهرستان‌ها توزیع شده‌اند. از سال ۱۳۸۹ به بعد شهرهای سرخه و مهدی‌شهر از شهرستان سمنان جدا شده‌اند، اما در بسیاری از آمارها هنوز با هم آورده می‌شوند.

سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی در سمنان برگزار می‌شود

سومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی در سمنان برگزار می‌شود

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=14393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.