• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

سوم مرداد؛ آخرین فرصت بازدید از کوشک باغ زرشک

  • کد خبر : 9325
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
سوم مرداد؛ آخرین فرصت بازدید از کوشک باغ زرشک
گردشگرآنلاین - رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از بازدید سه هزار و ۵۰۰ نفر از گردشگران اصفهانی از کوشک باغ زرشک در دومین رویداد برنامه نیمرخ خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، علیرضا مساح دراین‌باره  گفت: برنامه نیمرخ با محور گردشگری و با تمرکز بر مکان‌های کمتر دیده‌شده در اصفهان و گشودن این بناها به روی مردم برگزار می‌شود که رویداد اول این برنامه، بازدید از شاه‌نشین پل خواجو بود و دومین برنامه‌ در حال برگزاری نیز بازدید از کوشک باغ زرشک است.

او افزود: کوشک باغ زرشک در یکی از باغ‌های تاریخی صفوی ساخته‌شده که البته کوشک اصلی از بین رفته و این بنا در دوره پهلوی اول برای کارخانه صنایع پشم ساخته‌شده است.

مساح یادآور شد: از یک‌سو جذابیت‌هایی مانند گچ‌بری، آیینه‌کاری، نقاشی روی آیینه، کاشی‌کاری معقلی که جلوه ویژه‌ای به این فضا بخشیده و از سوی دیگر سابقه‌ این بنا از زمان صفویه، باعث قرار گرفتن آن در فهرست ویژه‌برنامه نیمرخ شد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به سابقه این بنا اظهار کرد: در دوره‌ای که اصفهان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد، بسیاری از بناها ازجمله کوشک باغ زرشک از بین می‌روند و اولین کارخانه‌های صنعتی اصفهان که بسیار هم موفق بوده‌اند در دوره بعدی در این مکان تشکیل می‌شود و این کوشک نیز جزو مجموعه اداری این کارخانه‌ها قرار می‌گیرد.

او افزود: این مکان بعد از ورشکستگی کارخانه رها شده و مدتی متروکه می‌ماند، سپس توسط شهرداری، تملک، بازسازی و مرمت‌شده و به ساختمان شورای شهر اصفهان تبدیل می‌شود، بعد از آن در دوره‌ بعد به‌عنوان محل استقرار معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان استفاده می‌شود  و در حال حاضر نیز ساختمان امور بین‌الملل شهرداری اصفهان است که هم به‌عنوان ساختمان اداری و هم به علت جاذبه‌های ویژه، به‌عنوان محلی برای دیدارهای دیپلماتیک شهرداری مورداستفاده قرارگرفته است که عموماً بسیار هم مورد توجه مهمانان خارجی شهرداری قرار می‌گیرد.

مساح با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کوشک باغ زرشک بازدید کرده‌اند و تمام سانس‌های بازدید تا روز آخر بازدید پر شده است، خاطرنشان کرد: اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان فرصت ده‌روزه‌ای از ۲۵ تیرماه برای بازدید از این بنا تعیین کرده که علاقه‌مندان می‌توانند تا امروز(سوم مردادماه) خارج از فرصت اداری از ساعت ۱۷ تا ۲۳ از کوشک باغ زرشک بازدید کنند، ازاین‌رو درگاه shahrvandticket.ir به‌منظور ثبت‌نام و تهیه بلیت برای بازدید از این بنا تعیین‌شده است.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه فهرست بناهای موردنظر برای رویدادهای آینده برنامه‌ نیمرخ نیز مشخص‌شده و برای اجرای برنامه‌های بعدی آماده هستیم، گفت: این رویدادها به‌مرور به اطلاع مردم می‌رسد تا شگفتی و تازگی برنامه‌ها حفظ شود، ضمن اینکه سعی شد از آژانس‌های گردشگری و راهنمایان تورها نیز برای بازدید دعوت شود تا به این واسطه گردشگران خارجی نیز از برنامه‌ها استفاده کنند. همچنین راهنمایان متخصص و بروشورهای حاوی اطلاعات کوشک باغ زرشک برای استفاده شرکت‌کنندگان در محل تدارک دیده‌شده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.