• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
معاون امور عشایر کشور:

سیاست راهبردی ما اسکان عشایر نیست

  • کد خبر : 2469
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
سیاست راهبردی ما اسکان عشایر نیست

گردشگرآنلاین – معاون توسعه عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: هیچگونه برنامه و یا سیاست راهبردی برای اسکان عشایر نداریم زیرا اقتصاد تولیدی آنها مبتنی بر کوچ است.

به گزارش گردشگرآنلاین، مهدی میزبان در جلسه شورای هماهنگی اداره کل امور عشایر فارس با بیان اینکه زندگی عشایری جز هویت و تاریخ اقصی نقاط کشور است، سیاست راهبردی سازمان امور عشایر ایران اسکان عشایر نیست افزود: عشایر و زندگی عشایری به علت پیشینه و ویژگی‌های اجتماعی، فرهنگی، نوع معیشت و اقتصاد تولیدی مبتنی بر کوچندگی است.

وی تصریح کرد: کشور ایران با ویژگی‌های جغرافیایی خیلی متنوع زندگی عشایر را با الگوها و شیوه‌های مختلفی روبه رو شده و این زندگی با تمام فراز و نشیب‌ها استمرا پیداکرده است.

میزبان بیان کرد: عشایر و زندگی بدون اسکان عشایری همراه با کوچ کمترین هزینه را برای کشور دارند و در شرایط کنونی هر عشایر گوشت مورد نیاز ۲۰ نفر را در جامعه تولید می‌کند و هیچ گروه اجتماعی دارای چنین نقش اقتصادی در کشور نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید
چالش‌های پیشروی صنعت گردشگری اردبیل
ضرورت توجه به لغو احتمالی تورهای گردشگری در بارندگی و سرمای شدید
این کریسمس به آلمان سفر می کنید؟
۸۰۰ نقطه در تهران میزبان کتاب‌های دفاع مقدس می‌شوند
نمایشگاه تمبرهای روز جهانی پست افتتاح شد

معاون توسعه عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: گردشگری عشایری باید جامعه محور باشد و در یک چهارچوب و یا الگویی باشد که سود حاصله از این بوم گردی‌ها بیشتر برای عشایر باشد.

به گزارش گردشگر آنلاین، وی افزود: اغلب بوم گردی‌ها در گوشه یا خارج از محل استقرار عشایر است و باید به نحوی برنامه ریزی شود تا سود گردشگری بیشتر شامل عشایر شود و زندگی آنها رونق داده شود.

عشایر استان فارس

عشایر استان فارس

میزبان اذعان داشت: تدابیر زیادی برای اینکه عشایر در این خشکسالی‌ها کمتر زیان ببیند از طرف سازمان دیده شده است که از جمله آن می‌توان به خرید تضمینی دام عشایر اشاره کرد که در استان فارس علاوه بر هزینه پرداخت خرید حمایتی دام ۹۶۵ هزار تن نهاده‌های دامی در اختیار عشایر قرار گرفته و برنامه دوم سازمان صادرات دام زنده عشایر به کمک اتحادیه مرکزی و اتحادیه عشایر در سطح استان است که هر کیلو دام عشایر را به قیمت ۶۲ هزار تومان برای صادرات در نظر گرفته است.

منبع: مهر 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.