• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

«سیکاپلِ» مازندران تا آخر شهریور ماه مرمت می‌شود

  • کد خبر : 10149
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
«سیکاپلِ» مازندران تا آخر شهریور ماه مرمت می‌شود
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران از مرمت پل «سیکاپل» و بیش از ۳۰ اثر تاریخی تا آخر شهریورماه ۱۴۰۱ خبر داد و درباره خسارت‌های سیل به بناهای تاریخی و گردشگری توضیحاتی داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مهدی ایزدی درباره وضعیت پروژه‌های مرمتی در استان مازندران گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ پروژه مرمتی، از جمله پل سیکاپلِ(معروف به پل درویش محمد شاه و بنیان آن به اواخر دوره صفوی نسبت داده شده است)، پل و موزه کلبادی (با قدمتی در حدود ۲۰۰ سال)، مجموعه برج مقبره‌ها (قرن هشتم قمری) در حال اجرا است که تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ اعتبارات آن‌ها جذب می‌شود. همچنین در تلاشیم با همکاری شهرداری، موزه تاریخی قائم‌شهر را تا ۲۲ بهمن‌ماه به بهره‌برداری برسانیم. برای این موزه تاریخی و مردم‌شناسی دو بخش باستان‌شناسی و سکه درنظر گرفته شده است.

او درباره خسارت سیل اخیر مازندران به بناهای تاریخی و تأسیسات گردشگری توضیح داد: براساس بررسی‌ها و پایش‌های انجام شده، بناهای تاریخی مازندران در سیل اخیر آسیب ندیده است و همانطور که قبلا اعلام کردیم خسارت‌هایی در چند مجموعه گردشگری و رستوران در محور چالوس بوده است. با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، به زیرمجموعه‌هایی، از جمله تأسیسات گردشگری برای جلوگیری از حوادث ناشی از سیل اطلاع‌رسانی می‌کنیم و در مسیرهایی که سیل مهار نشدنی است، هشدار تخلیه می‌دهیم. در سیل اخیر هم اطلاع‌رسانی‌ها انجام شد و خسارت مالی در برخی تأسیسات داشتیم، اما خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران درباره دیگر فعالیت‌های مربوط به هفته دولت نیز اظهار کرد: بیش از ۳۰ پروژه را در هفته دولت و همچنین از پروژه مرمتی، پل سیکاپلِ افتتاح می‌کنیم. قصد داریم در این هفته گزارش کاملی از اقدامات یک‌سال اخیر مازندران در چهار حوزه سرمایه‌گذاری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه دهیم. علاوه‌بر آن، تعدادی هتل، امکانات اقامتی و پذیرایی افتتاح و کلنگ پروژه‌های جدید در زمینه گردشگری به زمین زده می‌شود.

ایزدی افزود: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در حال برنامه‌ریزی‌هایی برای هفته گردشگری نیز هست. قرار است همایشی ملی در هفته گردشگری با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها برگزار کنیم و در حاشیه آن نمایشگاهی با حضور استان‌ها برپا خواهد شد.

منبع: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.