• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
ویلاهایی که شهر برف و آفتاب را به نابودی می کشانند

سی‌سخت تحمل زلزله ای دیگر را ندارد

  • کد خبر : 4618
  • 09 ژانویه 2022 - 13:06
سی‌سخت تحمل زلزله ای دیگر را ندارد

گردشگرآنلاین – ساخت و ساز ویلاهای غیرقانونی به صورت شبانه و روزهای تعطیل در شهر سی سخت، زنگ خطری برای آینده این شهر توریستی و گردشگری است.

به گزارش گردشگرآنلاین از سی‌سخت، ساخت و سازهای ویلاهای غیر قانونی به صورت شبانه و گاه در روزهای تعطیل در شهر سی‌سخت زنگ خطری برای آینده این شهر توریستی و گردشگری است.

متاسفانه چندین سال است که عده ای از مردم شهر سی‌سخت به علت مشکلات مالی باغ‌های خود را به غیر بومی‌ها می‌فروشند که هم اکنون همان عده با استفاده از رانت و لابی‌هایی که در شهرستان و استان دارند اقدام به ساخت ویلاهای غیر قانونی کرده اند که این حرکت باعث شده طبیعت زیبا و باغ‌های شهر سی سخت رو به سمت نابودی برود.

آراسته رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دنا در این خصوص می‌گوید: متاسفانه صاحبان این ویلاهای غیرقانونی در روزهای تعطیل و حتی شبانه موقعی که جهاد کشاورزی تعطیل است از فرصت استفاده کرده و با استفاده از نیروی کار زیاد به یکباره مساحت زیادی از کار خود را تمام می کنند یا مأمورین ما زمانی که به محل ساخت و سازها می روند بدون حکم قضایی نمی‌توانند وارد باغ شوند و این فرصتی است برای آنها که کارشان را پیش ببرند.

آراسته گفت: متاسفانه در بحث این ساخت و سازهای غیر مجاز برخی نهادها و دستگاه‌ها همکاری لازم را با جهاد کشاورزی ندارد و در این بین جهاد کشاورزی هم به تنهایی نمی تواند جلوی این حجم از تخلفات را گرفته و به دادگاه معرفی کند.

آراسته اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی جهاد کشاورزی شهرستان دنا نبود نماینده حقوقی مستقر در جهاد کشاورزی است که این مهم برای پرونده سازی و معرفی متخلفین ساخت وساز غیرمجاز به دادگاه کار را برای ما مشکل کرده است چرا که تا روند پرونده پیگیری و به دادگاه معرفی گردد زمان بر خواهد شد و فرد متخلف چند صد میلیون هزینه ساخت ویلایش کرده و آن وقت است که کار برای مأمورین جهاد کشاورزی بسیار سخت تر خـواهد شد که می طلبد مدیرکل جهاد کشاورزی نسبت به این مسأله اساسی چاره ای اندیشه کند.

سرعت ساخت و سازها به گونه ای است که وقتی از کوچه باغی عبور می‌کنیم و منظره زیبایی ما را مدهوش می کند ولی دو روز بعد در همان نقطه و طبیعت بکر ویلایی ۱۰۰ متری به یکباره سر بر آورده که متاسفانه جهاد کشاورزی سی‌سخت فقط ۲ نیرو به این موضوع اختصاص داده که در روزهای تعطیل یک نفر به یاسوج عزیمت می کند و می ماند یک مأمور و این همه تخلف.

موضوعی دیگر بحث برانگیر این است که عده ای از این متخلفان با تهدید مأمورین جهاد کشاورزی و گاها ضرب و شتم آنها و بدون ترس و واهمه‌ای کار خود را پیش می برند و ادعا می کنندکه با فلان مسئول رابطه دوستی و آشنایی دارند و کسی نمی تواند جلودار کار آنها باشد.

نکته جالب قابل توجه این است که اگر یک شهروند باغدار عادی سی سختی بخواهد آلاچیقی ۲۰ متری برای رفاه حال خود و خانواده اش احداث کند با مخالفت شدید جهاد کشاورزی روبه روست ولی این عده با گردن کشی و زور گویی به راحتی به اهداف خود می رسند این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد ویلاهای ساخته شده در شهر سی‌سخت متعلق به غریبه‌هاست و خود مردم شهر سی سخت از آنها بی‌نصیب هستند که اگر قانون ساخت و ساز وجود دارد پس باید برای همه باشد نه فقط برای منتصبین به شخص مسئول و مدیران.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از فارس؛ حدود ۲ سال پیش مجوز تخریب اکثر این ویلاها از سوی دستگاه قضایی صادر شد ولی متاسفانه به یک باره متوقف و معلوم نشد به چه دلیلی این حکم اجرا نشد چرا که اگر چند سال پیش جلوی این ساخت و سازهای غیر مجاز گرفته می شد الان عده ای دیگر به خود اجازه نمی دادند چنین اقدامی کنند و ساخت و ساز غیر مجاز انجام دهند.

تصاویر زیر نمایی از تخریب ویلاهای غیر مجاز در استان های دیگر است که توسط دستگاه قضایی حکم آنها صادر و در کمترین مدت ممکن اجرا شد که امیدواریم در استان کهگیلویه و بویراحمد هم با خاطیان برخورد شود هر چند که تاکنون توسط دستگاه قضایی استان در خلع ید سودجویان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.