• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

شب‌گردی در تهران از سوم فروردین‌ ۱۴۰۲

  • کد خبر : 18338
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
شب‌گردی در تهران از سوم فروردین‌ ۱۴۰۲
گردشگرآنلاین - «گردشگری شبانه در تهران» از سوم فروردین‌ماه، همزمان با آغاز ماه رمضان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ اجرا می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، پرهام جانفشان ـ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران ـ‌ که از این طرح در شانزدهمین نمایشگاه گردشگری رونمایی کرد، گفت:‌ با توجه به تقارن ماه رمضان با تعطیلات نوروز، طرح گردشگری شب‌گردی در تهران از سوم فروردین‌ماه  اجرا می‌شود.

به گفته او، در این طرح‌ سلیقه‌های مختلف درنظر گرفته شده و مسیرهای چندگانه‌ای برای گشت‌های شبانه طراحی شده است که تور چهار برج، شامل برج پرچم، برج طغرل، برج آزادی و برج میلاد و همچنین گردشگری ادبی شامل بازدید از خانه‌موزه سیمین و جلال، ‌ خانه موزه مهدی اخوان ثالث و کتابخانه و موزه نادر ابراهیمی، بافت تاریخی، هنرگردی، خیابان فرهنگی و تاریخی سی‌تیر و موزه‌گردی، از آن جمله است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت: طرح گردشگری شبانه قرار است از سوی دفاتر خدمات مسافرتی تهران و با مشارکت شهرداری تهران، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، برج میلاد و برج آزادی اجرا شود که تخفیف‌هایی هم برای بازدیدهای گروهی در نظر گرفته خواهد شد.

تهران یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ایران به حساب می‌آید و دارای مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری است که شامل کاخ‌ها و موزه‌هایش می‌شود. میدان و برج آزادی، برج میلاد، پل طبیعت و کاخ گلستان از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر تهران هستند.

تهران در سال ۲۰۰۹ میلادی، میزبان ۶۴۶ هزار گردشگر خارجی بود و در سال ۲۰۱۲ این آمار به ۱/۱۱ میلیون تن تغییر یافت. افزایش پیوستهٔ ورود گردشگران خارجی به این شهر باعث شد آمار این گردشگران در سال ۲۰۱۵ به ۱/۵۱ میلیون تن برسد. عراقی‌ها بیشترین درصد مسافران خارجی تهران را از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ تشکیل می‌دادند. حدود ۳۰۵ هزار عراقی در سال ۲۰۱۲ در تهران اقامت شبانه داشتند که این میزان در سال ۲۰۱۶ به ۴۸۷ هزار تن رسید. پس از عراقی‌ها، آذربایجانی‌ها دومین گروه مسافران وارد شده به تهران بوده‌اند.

شب‌گردی در تهران از سوم فروردین‌ ۱۴۰۲

شب‌گردی در تهران از سوم فروردین‌ ۱۴۰۲

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18338

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.