• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

شرط اجرای تله کابین در گرگان چیست؟

  • کد خبر : 6582
  • 05 مارس 2022 - 11:25
شرط اجرای تله کابین در گرگان چیست؟

گردشگرآنلاین – مدیرکل بازرسی و نظارت نهاد ریاست جمهوری از بررسی پروژه تله کابین گرگان در هفته آینده خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، حجت الاسلام مجیدرضا فولادی عصر امروز در جلسه رفع مشکلات و چالش‌های پروژه‌های اولویت دار استان گلستان اظهار کرد: پروژه تله کابین گرگان هفته آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که مشکل قانونی نداشته باشد مصوبات استانی آن اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیئتی مکلف شده تا پروژه‌های تله کابین گرگان و جزیره آشوراده را بررسی کند، افزود: همچنین طی هفته آینده نمایندگانی از سازمان محیط زیست، مجموعه بازرسی نهاد استانداری و مشاوران پروژه از محل اجرای طرح بازدید خواهند کرد.

مدیرکل بازرسی و نظارت نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مساحت این پروژه‌ها بر اساس طراحی مشاور، مساحت سنجی و آمار دقیق آن احصاء خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر این پروژه‌ها بیش از ۵۰ هزار متر مربع مساحت داشته باشد تصمیمات شورای عالی معماری باید در آن اجرا شود و در صورت کمتر بودن از این مساحت، مصوبات گذشته استان لازم الاجرا خواهد بود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در بازدید از شهرستان علی آبادکتول در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت ایجاد تله کابین در جنگل های کبودوال اظهار کرد: حق همه مردم است که با تله کابین از فراز این مکان زیبا رد شوند و زیبایی های خلقت را ببینند و نشاط پیدا کنند.

سید عزت الله ضرغامی با بیان اینکه این اقدامات مقداری کارهای جنبی دارد، تأکید کرد: باید ملاحظات قانونی، رعایت برخی حریم ها، حفظ محیط زیست، حفظ میراث فرهنگی و امثال آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تله کابین علی آبادکتول در حال هماهنگی است، تصریح کرد: باید مسیر اجرای پروژه را به گونه ای انتخاب کرده و نصب تجهیزات را طوری با قوانین موجود منطبق کنیم تا این طرح به مرحله اجرا برسد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.