• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

شرط جدید برای صدور بلیت موزه‌ها

  • کد خبر : 6787
  • 14 مارس 2022 - 10:26
شرط جدید برای صدور بلیت موزه‌ها

گردشگرآنلاین – مدیرکل فناوری اطلاعات میراث فرهنگی از اتصال سامانه یکپارچه بلیت الکترونیکی ابنیه تاریخی به سامانه هوشمند بیماری‌های فراگیر و صدور بلیت پس از اخذ کد ملی و احراز سلامت خبر داد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، علیرضا طالبی مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی با اعلام این خبر گفت: براساس بند یک مصوبات هشتادوششمین جلسه ستاد ملی کرونا در راستای اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری‌های همه‌گیر، سامانه امید برای تهیه بلیت در اختیار وزارتخانه قرار گرفت.

او با بیان اینکه سامانه یکپارچه بلیت الکترونیکی ابنیه فرهنگی‌تاریخی به سامانه امید متصل شده است، افزود: در تمامی اماکن فرهنگی‌تاریخی پس از اخذ کد ملی یکی از اعضای خانواده و در صورت قرنطینه نبودن شخص مذکور و دریافت حداقل دو دوز واکسن برای تمامی اعضای خانواده بلیت صادر می‌شود.

طالبی با تاکید بر تهیه بلیت به صورت الکترونیکی، افزود: از دو طریق سایت http://bilit.tafrihati.com و اپلیکشین تاپ امکان خرید بلیت الکترونیکی وجود دارد، که در شرایط کنونی بهتر است بلیت از این دو طریق و به صورت الکترونیک تهیه شود.

او در ارتباط با تأسیسات گردشگری، بیان کرد: هتل‌ها و اماکن اقامتی نیز به سامانه http://myst.mcth.ir (جانا)، متصل شده‌اند که صحت سلامت پرسنل و گردشگران از طریق ورود کد ملی مشخص و در صورت سلامت پذیرش می‌شوند.

موزه ها همواره یکی از جاذبه های توریستی به شمار می رفته اند. در ایران نیز بر اساس آخرین آمار ۶۰۰ موزه فعال در شهرهای مختلف وجود دارد که ۱۰۰ تای آن زیر نظر بخش خصوصی اداره می شوند. هر چند از نگاه برخی در مقایسه با فرهنگ غنی ایران، این رقم چندان هم بالا نیست، اما برخی از مهم ترین موزه های ایران همواره علاقه مندان خود را داشته اند.

موزه ایران باستان یا موزه ملی ایران که مهم ترین موزه کشور در میان مراکز نگهداری، نمایش و پژوهش مجموعه های باستان شناسی به شمار می رود، در سال ۱۳۶۰ افتتاح شده است. جالب است بدانید که نما و سر در ورودی موزه نیز متأثر از آثار درون آن بوده و به سبک نمای ایوان کسری ساخته شده است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.