• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6

شناسایی ۳۰ بنای واجد ارزش تاریخی در نهاوند

  • کد خبر : 2138
  • 22 نوامبر 2021 - 15:57
شناسایی ۳۰ بنای واجد ارزش تاریخی در نهاوند

گردشگرآنلاین – رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند از شناسایی ۳۰ بنای واجد ارزش تاریخی در نهاوند خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این بناها را در فهرست آثار ملی ثبت کنیم.

به گزارش گردشگرآنلاین از محسن جانجان  اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته بناهای دارای ارزش تاریخی در شهرستان نهاوند به‌درستی و آن‌طور که باید حفظ نشده‌اند که بتوانیم مانند شهرهای کاشان و یزد از این‌ بناها بهره‌مند شویم.

وی افزود: اخیرا اداره میراث فرهنگی شهرستان با اقدام خوبی که انجام داده ۳۰ بنای دارای ارزش تاریخی در نهاوند را شناسایی کرده است و برای ثبت این ۳۰ بنای تاریخی در فهرست آثار ملی پرونده نیز تشکیل داده‌ایم.

آثار تاریخ نهاوند همدان

آثار تاریخ نهاوند همدان

حمام تاریخی نهاوند

حمام تاریخی نهاوند

جانجان تصریح کرد: برای حفظ و نگهداری این آثار تاریخی شهرداری باید از تخریب این بناها جلوگیری کند که در این زمینه ما با شهرداری نهاوند مکاتبه کردیم و لیست این ۳۰ بنای تاریخی را به شهرداری اعلام کردیم.

وی ادامه داد: برای حفظ بافت تاریخی شهر و این تک بناهای تاریخی، شهرداری و سایر دستگاه‌ها هم باید به میراث فرهنگی کمک کنند و تلاش کنیم که این بناها را حفظ کنیم  زیرا این بناهای تاریخی هویت و اصالت ما هستند.

جانجان حفظ و نگهداری این بناهای تاریخی را وظیفه همه دستگاه‌ها و شهروندان عنوان و تاکید کرد: اگر بناهای تاریخی ما تخریب شود و یا به شکل امروزی بازسازی شوند در آینده از اصالت و هویت‌ تاریخی ما چیزی باقی نخواهد ماند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند بیان کرد: اکنون که اداره میراث فرهنگی نهاوند اقدام به شناسایی این بناهای تاریخی کرده و در صدد ثبت این بناها در فهرست آثار ملی هستیم باید شهرداری هم به ما کمک کند و برای حفظ این بناها اهرم‌های تشویقی برای مالکان بناها در نظر بگیرد.

جانجان یادآوری کرد: با توجه به این‌که ما اجازه ساخت‌وساز به مالکان این بناهای تاریخی را نمی‌دهیم شهرداری می‌تواند به عنوان یک اهرم تشویقی عوارض کمتری از مالکان این بناها دریافت کند و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان هم می‌توانند تعرفه‌های برق، آب و گاز این بناها را کاهش دهند تا این مالکان برای حفظ بناهای تاریخی‌شان انگیزه بیشتری داشته باشند.

نهاوند

نهاوند

وی اضافه کرد: در صورتی که مالکان این بناهای تاریخی تمایل داشته باشند از ملک خود به‌عنوان سفره‌خانه سنتی، خانه مسافر، رستوران و اقامتگاه بوم‌گردی استفاده کنند به آن‌ها تسهیلات لازم را پرداخت می‌کنیم و در گرفتن مجوز نیز به آن‌ها کمک خواهیم کرد که البته سایر مسئولین و دستگاه‌های هم باید در صدور مجوز به این افراد کمک کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند در خاتمه تاکید کرد: حفظ و نگهداری بناهای تاریخی فقط بر عهده میراث فرهنگی نیست زیرا بناهای تاریخی اصالت و هویت همه ما هستند که برای حفظ آن‌ها باید همه دستگاه‌ها و  همه شهروندان کمک کنند.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2138

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.