• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

شهر بندری طبل آماده برقراری مسیر گردشگری مسافری به خمیر است

  • کد خبر : 18884
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
شهر بندری طبل آماده برقراری مسیر گردشگری مسافری به خمیر است
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شهر طبل آمادگی کامل برای برقراری مسیر گردشگری مسافری به بندرخمیر دارد و از این اقدام حمایت می‌کنیم.

به گزارش گردشگرآنلاین از قشم، ایوب زارعی افزود: پیشنهاد راه‌اندازی این مسیر توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان داده شده و اقدام بسیار خوبی است و برخی مسافران که مشکل دریازدگی دارند از این مسیر استفاده کنند.

وی یادآور شد: منطقه آزاد قشم و شهرداری طبل برای راه‌اندازی این مسیر آمادگی کامل داشته و از آن پشتیبانی می‌کنند، شهرداری بندرخمیر هم برای این موضوع آمادگی کامل را دارد و می‌توان گمرک این مسیر را هم راه‌اندازی کرد.

شهر طبل در فاصله ۷۲ کیلومتری غرب شهر قشم و روبروی بندر خمیر واقع شده است که در کنار جنگل‌ های مانگرو (حرا) قرار دارد، مساحت این جنگل‌ ها حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار تخمین زده شده که مهد انواع گوناگون آبزیان پرندگان و دوزیستان است.

بخش حَرّای قشم متشکل از ۲۳ روستا در تاریخ پنجم دی‌ماه سال ۱۳۹۷ به بخش حَرّا و روستای طَبل به عنوان مرکز این بخش به شهر ارتقا یافت.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

رشد ۶۰ درصدی حضور گردشگر در جزیره قشم

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مدیریت استان هرمزگان برای فراهم کردن زیرساخت های گردشگری و توسعه این صنعت کمک‌های بسیاری کرده است و شاهد رشد ۶۰ درصدی گردشگر در جزیره قشم در بهمن امسال در برابر با عید ۱۴۰۱ بودیم.

زارعی خاطر نشان کرد: حدود ۸۵۰ هزار نفر گردشگر در بهمن امسال به این جزیره سفر کردند که هماهنگی خوبی بین استان با منطقه آزاد قشم رضایتمندی خوبی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: ۳۵ فروند شناور لندینگ کرافت در مسیر بین پل و لافت و شناورهای مسافری بندر شهید ذاکری و شهید حقانی آمادگی خدمت دهی را دارند، همچنین در هفته حدود ۱۸۰ پرواز از فرودگاه قشم انجام می‌شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: جشنواره اقوام هم‌اکنون در جزیره قشم درحال برگزاری بوده که تا ۲۹ اسفند ادامه می‌یابد و برنامه های آن هر شب توسط شبکه خلیج فارس به صورت مستقیم پخش می‌شود.

زارعی ابراز کرد: خانه‌های مسافر در جزیره قشم هم توسط جامعه اقامتی شهرستان سر و سامان داده شده‌ و مدیریت هم به خود این جامعه سپرده شده است.

شهر بندری طبل آماده برقراری مسیر گردشگری مسافری به خمیر است

شهر بندری طبل آماده برقراری مسیر گردشگری مسافری به خمیر است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18884

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.